48 TIMMAR OCH LITE MER I GÄVLE/SKUTSKÄR

Det ni kommer läsa de närmaste minutrarna (det mesta iallafall) skrev jag FAKTISKT redan samma helg det hände men sen orkade jag inte avsluta av någon anledning och sedan dess har det legat i utkastet. Men nu kommer det iallafall!

Jag har haft en så sjukt rolig helg och jag hoppas det blir fler som denna i framtiden!!

I fredags efter jobbet åkte jag direkt till Gävle och när jag kom fram fick jag leta länge efter mamma för jag hade glömt att de köpt en ny bil så kände inte igen den först haha. Jag pratade med Linn i telefonen samtidigt och sa ganska högt "Men hon sa ju längst bort vid resturangen??". Direkt efter såg jag mamma sitta och vinka från bilen framför mig haha. Så när jag väl hittade henne åkte vi hem och gjorde pizza! Sååå gott! Efter det tog jag mig ett lååååångt och skööööönt bad. Gjorde inte så mycket mer resten av kvällen, kollade tv och halvsov typ.

OCH NU KOMMER ETT PAR INTENSIVA 24 TIMMAR

Det började hemma hos mamma och pappa (obviously) och jag tog mig ännu ett sköööönt bad innan jag började göra mig redo för att hämtas upp av Linn!

Det blev en Jellybomb på morgonen, var lite skum känsla med små jellybitar som flöt runt haha. Men det doftade gott och man blev len och mjuk på huden.
(null)

Det första vi gjorde var att åka upp till Gävle bro för att köpa varsin energidryck och något att äta till Linn. Sen åkte vi mot Skutskär för att Linn ville fota hennes och Jespers nya bil (vilket jag mobbade henne för..fast med kärlek haha).

(Och här kommer ännu ett exempel på hur vi flummar till våra planer haha:)
Tanken var sen att vi skulle åka till Ikea i Uppsala för att Linn skulle köpa något där meeeeeeen vi hittade inte presentkorten hon skulle betala medså vi fick göra en plan B. Vi åkte ut till Valbo istället ochvi besökte bland annat "Ove Jansson" vilket är ett riktigt nostalgiställe för mig haha. När jag red på islandshästar så brukade vi åka ut dit och vid varje terminavslut var det tradition att åka dit och köpa en långkorv och en sockermunk! Ibland fick jag även välja nåt kasettband, ofta disney med tillhörande bok haha (det ni kids). Svårt att förklara hur det är, atmosfären liksom, om man inte varit där förut och nu hade mycket ändrats men det var ändå kul att se det igen!
(null)     
(null)
 I den nya inredningsbutiken hittade vi bland annat en massa coola puffar som vi båda ville ha. Enda problemet för mig är att där jag bor just nu finns det verkligen ingen plats!
(null)         

Sen tog vi en sväng runt Valbotrakterna, vi åkte bland annat till Mackmyra som jag åkte till under mina hästridardagar. Det är fint som det är där ute men just den dagen var det snö, fint väder och jag bara kastades tillbaka till barndomen! Sen åkte vi till Valbo köpcentrum för jag ville hitta nåt nytt att ha på mig till kvällen! Linn hade också lite grejer hon ville hitta och efter vi båda hittat det vi sökte och efter att vi köpt varsin cheeseburgare för att vi var båda hangry åkte vi hemmåt igen!

När vi kom hem till Linn ställde jag upp allt vi köpt på bänken och..ja..allt det där var bara till oss två haha.
(null)

Något vi bestämt tidigare var att vi skulle skapa en drink tillsammans som vi redan gett namnet SÄLEN (inside skämt). Den blev SVINGOD. Det enda vi hade i var melonlikör, sprite, hallon, lime och mynta! Kommer bli awsome i sommar!
(null)
(null)

Sen började festen! Med bara oss två haha. Men tro mig, det är inte så bara, vi hade bästa förfesten typ. Vi körde bland annat Prosecco Pong! (vilket för övrigt INTE är gott att dricka mycket av snabbt).
(null)

Eftersom jag älskar quiz började vi göra ett slags spontanmusikquiz. Jag spelade helt enkelt upp olika låtar från spotify och ställde olika frågor haha. Mot slutet hade vi ändrat quizzet till att jag spelade upp låtar från Jespers hårdrock?/metal?lista och eftersom jag inte kunde nåt om banden fick jag hittade på relaterade frågor haha. 
Tex. Det fanns två siffror i bandnamnet och låttitelnFråga 1. Vilka är dessa siffror? Fråga 2. Vad blir summan av dessa siffror?
Inte jättehög nivå men vi hade kul iallafall haha.
Jag hade även köpt med mig två glowstick glasögon som gjorde succé på krogen kan jag tala om! Vi blev ju skitsnygga som ni ser!
(null)

Sen har jag faktiskt inte tagit fler bilder från kvällen. Men det var som sagt riktigt roligt! Vi åkte in till Gävle och hängde på Harrys hela kvällen där jag träffade på två gamla vänner också! När Harrys stängde följde vi med på efterfest och vi var väl hemma runt 06 på morgonen efter. Jag somnade tydligen så fort jag lagt mig (sorry Linn haha) men vi båda vaknade redan vid 10 och gick faktiskt upp då också. Vi slog läger i soffan istället och kollade film och youtube och åt all bakismat vi köpt dagen innan.
(null)

Långt senare på kvällen skjutsade Linn mig till stationen och jag åkte inte helt otippat hem till Uppsala igen. 

Det som hänt sedan den helgen är att jag hjälpt Sandra & Oskar att flytta, vilket var nu i helg. Under veckan kan inget speciellt ha hänt för jag minns inget speciellt (sorry om jag glömt bort nåt haha).

Vi hörs!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0