GARDEROBSRENSNING, AW OCH VATTENMELONDRINK

I veckan som gått har jag bland annat rensat garderoben och bytt ut shorts och linnen mot tjocktröjor och mössor! Det såg ut så här bra länge under processen. Det går nog inte att se men det är faktiskt organiserat kaos (ish).
 
Men sen blev det fint och städat igen! Visst har min garderob en inspirerande färgskala..
 
Jag nämnde att jag plockat fram mössorna och oj vad jag längtar tills det blir riktig kyla nu så jag får börja använda alla! Jag längtar extra mycket till dec då det är okej att bära min "christmas pudding" mössa haha.
 
Torsdag + fredag har vi haft planeringsdagar och dag 1 ägnade vi hela 8 timmar till att gå igenom läroplanen. Föreläsaren var jättebra vilket jag tror var den enda anledningen till att jag inte somnade mot slutet. Dag 2 hade vi HLR utbildning där vi fokuserade lite extra mycket på hur man gör med små barn. Hon visade också hur man använder en hjärtstartare!
 
Efter lunchen åkte vi tillbaka till Årsta (vi var i Lindbacken innan) där vi skulle jobba med våra arbetslag. Jag och Emma gick in på ica först för att köpa fika. Vi hade båda sett en grej på facebook där man trycker ut chokladbollsmet på en kladdkaka! Vi kunde ju inte göra någon smet så vi köpte chokladbollar och mosade ut istället. Det var vääääldigt sött men ganska gott ändå haha. Men man orkade typ 5 tuggor innan man började bli mätt.
 
När dag 2 var över fixade vi till oss lite snabbt och sedan åkte vi ner till Stationen (inte själva stationen utan resturangen haha) för att ha after work! Jag åt en jättegod toast med mozzarella, färskost, paprika, prosciuotto..och det var nåt mer..aja den var väldigt god iallafall! Jag drack även väldigt goda öler, provade sådana som jag aldrig druckit förr.
 
Om det inte redan framgått så är jag i Gävle igen just nu för att hinna umgås med Staffan (och mamma och pappa såklart) innan han åker. Mamma har precis gett mig en vattenmelondrink som är bland det godaste jag druckit! Den är alkoholfri kan jag tillägga men det går säkert att lägga till nåt om man nu vill göra det.
 
Här är receptet:
650 g vattenmelon
3 msk pressad lime eller citron
1 flaska sockerdricka (à 33 cl)
1 msk florsocker
8 isbitar
färsk mynta till garnering
 
1. Skala vattenmelonen, dela den i bitar och ta bort kärnorna. Det ska bli cirka 500 g rent melonkött (för 4 port).
2. Lägg melonbitarna i frysen minst 30 minuter.
3. Mixa alla ingredienser och häll upp drinken i glas och garnera med mynta.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0