GRUMS (NÄR VI FAKTISKT VAR DÄR)

Än en gång har det gått alldeles för länge mellan gångerna jag skriver. Nu kan jag iallafall erbjuda TRE långa inlägg med massor utav bilder! Jag har nämligen varit/gjort massa kul som jag inte kan låta bli att skriva om här!
 
Först ut i triologin av inlägg är min och Linns roadtrip till Grums!
 
Om vi tar det från start så kom Linn och hämtade upp mig från jobbet (först stod hon parkerad en bra stund som ett creep utanför och väntade haha). Vi brände sedan iväg och ungefär 3 1/2 timme senare anlände vi till Grums.
 
När vi kom fram var första "hindret" att vi inte visste vilken stuga vi skulle bo i. Så vi (Linn, alltid Linn) ringde upp och hörde med dem. Vi hade fått en stuga som låg lite avsides från de andra stugorna vilket vi tyckte var perfekt haha.
 
När vi kom upp såg vi att det var låst och ingen nyckel, så vi fick ringa upp igen och tro det eller ej men vi fick med hjälp av han i telefonen larma av och hämta nyckeln inne i receptionen själva! Allt det gick bra men när vi väl kom in i stugan visade det sig att det inte var städat från personerna innan (det hade blivit ett litet missförstånd). Så vi fick ringa upp en än gång och vi skrattade från båda håll vid det här laget haha.
 
Tillslut kom vi in iallafall och det var helt perfekt för oss! 
 
Vi kom ganska sent på kvällen så vi hade inga stora planer utan vi gick ner till bryggan och chillade en stund.
 
Sen fick vi för oss att vi skulle bada..men det var inte långvarigt kan jag tala om haha.
 
Linn försökte även fiska lite men fick inge napp.
 
Vi gick och la oss efter stund och det var riktigt skönt att få lägga sig ner kan jag tala om! Och där var det slut på dag 1.
 
Dag 2: Lördag
 
Lördagen började med frukost ute på våran lilla "terass". Det kunde inte bli mer idylliskt!
 
Efter frukosten hyrde vi en båtflotte och gled runt på sjön under hela förmiddagen.
 
Det var på riktigt bland det bästa jag varit med om. Det lugnet och bara ren lycka.
 
När vi kände oss klara på sjön och efter lite meck med att få in flotten duschade vi och gjorde oss klara för att åka in till Karlstad en sväng. Vi kom aldrig in till själva centrum, vi fastnade vid ett köpcentrum utanför haha.
 
Senare under dagen åkte vi på lite sightseeing runtom i området! Bland annat till ett fornminne..som jag inte minns vad det var nu haha.
 
Ännu senare på kvällen tog vi fram grillen och avslutade våran minisemester på topp!
 
Vi satt länge ute på bryggan efter maten med musik och bara njöt. 
 
Under söndagen åt vi frukost, packade och städade ur stugan innan vi körde hemmåt. Vi gjorde ett stopp i örebro för att äta mat men annars var det en sorgens dag. Vi bestämde iallafall att vi ska komma tillbaka nästa år och då stanna en vecka! Vi åt på chop chop i Örebro och det var så hiiiimla gott! Men mättande så jag fick ta hem mina rester i en doggybag haha.
 
I min lyckokaka stod det att jag kanske vinner en resa till Hawaii, gärna för mig!!
 
Ja hörrni, mer än så får ni inte ikväll. Imorgon kommer del 2 och ev del 3 haha.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0