EN SJUK KISSE

God morgon! 
 
Fast nu är klockan 12 så det är nog god förmiddag faktiskt. Jag är som jag tidigare nämt i Alvesta just nu och har precis skrivit klart det lååånga inlägget om Prag (som ni ju säkert märkt haha). Åt frukosten ute idag med Oliver som strök runt i gräset, måste kolla efter fästingar sen...
 
Ja så började jag skriva igår. Skulle ta en paus för att lämna disken och ta in honom osv. Helt plötsligt så blev han väldigt dålig. Han spydde och försökte göra nummer 2 men det gick liksom inte. Det höll på så här ett par timmar, han ville inte äta eller dricka och jag skrev i panik till mamma om vi behövde ta honom till veterinären. Vi misstänkte att han nog var förstoppad pga han har ätit mycket av Nisses (Elisabeths katt) OCH sin egen och han har blivit mycket känslig mot vissa torrfoder. Elisabeth tipsade om messmör för det hade hon använt förut för att "mjuka upp" magen liksom. Jag sprang direkt och köpte och försökte få honom att slicka i sig det. Efter yttligare någon timme gick vi ut med honom, vi testade allt. Helt plötsligt så sätter han sig och bajsar och efter det märkte man att det blev bättre. Han drack kopiösa mängder vatten (han hade inte druckit något alls sedan det började) och sedan låg han och vilade. Sent på kvällen ville han in i mitt rum och då hade han inte spytt på flera timmar så det kändes okej att släppa in honom, han hoppade direkt upp i sängen och sov sedan som en stock! För en katt som sover 90% av dagen hade det varit en riktigt jobbig dag. Han sov sedan inne hos mig och nu på morgonen var han sitt gamla vanliga jag igen! Jag bröt ihop flera gånger igår kan jag ärligt säga för jag kände mig så maktlös och ville bara hjälpa honom men visste inte hur. Men det är skönt att han mår bra nu och jag kan slappna av igen haha.
 
Till något helt annat, idag är det brittisk tema (ja vi har haft middagstema varje dag och kommer ha varje dag framöver haha) så det blir english breakfast till frunch och fish´n chips till middag!! Can´t wait!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0