SALA, UPPSALA, GÄVLE

Titeln på inlägget är nog lite diffust men ni kommer att förstå när ni läst det. Jag började helgen med att åka till Felicia i Sala efter jobbet, trots att jag ett tag trodde att hela universum motarbetade mig kom jag tillslut fram (egentligen handlar det om att jag är en hopplös tidsoptimist).
 
Vi uppdaterade varandra om vad som hänt i våra liv på sistonde, spelade tv-spel, Dennis fixade sjukt goda hamburgare och lite senare kom det en massa annat folk och vi hade en riktigt skön fredag helt enkelt! Jag vann bland annat Hela havet stormar tävlingen som jag och Felicia drog igång..men jag fick inget pris nu när jag tänker efter..hursom så var det en riktigt lyckad kväll. Jag sov faktiskt kvar den här gången och jag sov läääänge (jag brukar ha en tendens att antingen hålla mig vaken, eller bara sova någon timme för att senare ta 05.00 bussen eftersom att jag blir väldigt hemmakär om jag vet att jag kommer vara bakis haha).
 
Jag åkte tillbaka till Uppsala mitt på dagen någon gång och åkte direkt hem för att fräscha upp mig eftersom att Linn skulle komma och hälsa på! Blev så himla glad när hon frågade om jag kunde den här helgen, vi brukar sällan matcha så att vi båda kan nämligen haha.
 
Vi hade tidigare bestämt att vi skulle gå på bio och innan skulle vi äta middag någonstans. Jag fick ÄNTLIGEN äta på Burgers&Beers (det har alltid varit fullt om det varit aktuellt innan haha) och jag behövde inte fundera länge på vilken hamburgare jag ville ha, det fanns nämligen en med ANANAS <3 <3 <3. god, dressingen var på gränsen till för stark med det funkade ändå OCH man fick både pickles och coleslaw till!
 
Bion vi såg hette/heter Assassin´s Creed och den är baserad på ett tv-spel som jag faktiskt har spelat (finns många olika men har spelar några utav dem). Därför var det lite extra kul när man kände igen vissa saker från spelet. Den får 4/5 pickles i betyg av mig! Innan bion så köpte vi självklart godis från Hemmakväll, det är standard liksom.
 
Efter bion så åkte vi på lite upptäcksfärd med bilen (Linn hade kört hit), vi åkte bland annat till GUC (vår gamla gymnasieskola) och till högarna i Gamla Uppsala. Vi nåt tillfälle så sa antingen jag eller Linn (tror det var Linn) att vi borde åka till Gävle och partaja (hon kunde inte dricka eftersom att hon körde bil och skulle åka hem samma kväll). Av någon konstig anledning gick jag med på det haha. Vi åkte hem till mig så jag kunde hämta lite saker och sedan så körde vi mot Gävle! Jag var DJ under hela resan och jag gjorde ett utmärkt jobb om jag får säga det själv. Vääääldigt blandade låtar och genrer.
 
När vi väl kommit fram satte vi igång direkt och drog lite senare ner på stan! Vi dansade, pratade, dansade lite mer och precis innan vi skulle åka hem så kom Jesper (Linn´s pojkvän). Innan vi alla åkte hem till dem igen köpte vi varsin nattmacka också, den var mycket uppskattad kan jag tala om haha.
 
När vi vaknade idag så satte vi oss i soffan med varsitt täcke och åt det godis som var kvar från igår och kollade film. Jag satte mig sedan på bussen för att åka hem till mamma och pappa. De visste inte att jag skulle komma dock så båda blev ganska förvånade när jag klev in haha.
 
Nu är jag tillbaka till Uppsala iallafall och måste verkligen runda av nu så att jag kan sova. Sammanfattning: Underbar helg med underbara människor <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0