PROPER CORN

 
Oj nu har hon ätit något vidrigt som hon ska skriva om tänker säkert ni..men icke! Det råkar nämligen vara så att jag njuter till fullo av dessa popcorn (som jag för övrigt tycker smakar betydligt bättre än "vanliga" popcorn..There, I said it!). Jag smakade dem för första gången nu i julas hos Elisabeth och gillade dem DIREKT. Har inte sett just den här smaken här uppe men såg att det fanns nu när jag var och handlade så kunde inte låta bli haha. Jag kan förstå att man tycker det låter äckligt men, ja, vet inte riktigt vad jag ska säga. Antingen så tycker man om det eller så gör man det inte helt enkelt. Jag gillar dem som sagt och åt lite under min paus i kaoset jag också kallar mitt rum. Men det är organiserat kaos. Jag har rensat båda garderoberna och har gjort tre högar 1. Släng 2. Ge bort 3. Spara. Har varit väldigt hård så plagg som fått hänga med länge enbart för att jag kanske kommer vilja ha det i framtiden, eller som jag kan ha som målplagg för att gå ner i vikt har jag sorterat ut. Nu har jag bara vår/sommar kartongen nere i förrådet men det får jag ta i helgen. Har också gått igenom hela hyllan och rensat gamla räkningar, papper, böcker osv. Varför denna rensningshets undrar ni kanske? Jo det är så att jag ska..FLYTTA!!!
 
ÄNTLIGEN ska jag få lämna detta lilla rum och flytta till något EGET. Jag ska flytta in i en källarlägenhet som en kollega bodde i först faktiskt men nu har hon köpt en lägenhet så hon föreslog att jag skulle komma och titta på den och jag kände mig genast hemma så tvekade inte ens när tanten frågade om jag ville ta över rummet. Det ligger som sagt i källaren på ett hus men jag har en egen ingång, eget badrum, eget sovrum och eget kök. Det är precis lagom stort för mig och jag behöver inget större eller mer "exklusivt" just nu. Jag kommer att få flytta in i mitten på Mars så därför har jag börjat redan nu med att gå igenom allt inför flytt!
 
Annars så rullar livet på. Får lite sovmorgon imorgon eftersom att jag stänger. Om jag orkar hoppas jag kunna ta upp några kartonger från förrådet och gå ingenom dom och sedan fylla på med grejer från rummet.
 
Men det är imorgon, skriver nog inge mer ikväll så avslutar med ett 
 
GOD NATT

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0