SOMMARLOVET ÄR SLUT

Jag har knappt tid att skriva numera känns det som, det är en lögn, jag har all tid i världen egentligen men det händer/har hänt så mycket att det KÄNNS som om jag inte har tid att sitta ner och skriva haha. Med andra ord, jag är lat och tappar lusten innan jag ens har börjat.
 
Men dagens dag kan jag berätta lite om iallafall. Det var första officiella dagen på höstterminen. Nu är sommarlovet över och alla förskollärare är tillbaka osv. Jag har också träffat mina nya kollegor! En ny förskollärare och en ny barnskötare + jag kommer vara på grön som är en småbarnsavdelning. Det blir nytt för mig iallafall, jag har ju varit med småbarnen och så men aldrig på "heltid". I höstas/under våren har jag varit på röd som är en storbarnsavdelning. Det kommer nog minst sagt bli intressant! Att vara med och starta upp en avdelning från början, skola in barn, vara med och planera och fixa med projektet. Allt det fick jag göra på röd också men det känns annorlunda nu på något sätt. Man måste ju lägga upp dagarna och planera på ett helt annat sätt än på storbarnsavdelningarna. Som sagt, det kommer bli spännande! Men vi kom bra överrens direkt så det känns skönt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0