6 ÅR

Hola! 
 
Jag är helt tom i skallen just nu bara så ni vet (man vet aldrig vad som skrivs då). Jag öppnade imorse och eftersom att vi hade APT idag var det ingen idé att jag åkte hem emellan så jag stannade kvar och greja på avdelningen. 19.30 började jag cykla hemmåt! Då hade vi suttit 45 min innan och försökt få ihop vårat schema så alla småbarnsavdelningar hinner med sina planeringar. Hursom så TROR och HOPPAS jag att vi kom fram till en bra lösning för alla.
 
På vägen hem hämtade jag ut ett paket som dels innehöll ett par hängselbyxor i mjukt jersey-matrial. Jag ska ha på mig dem imorgon har jag bestämt så kan fota och visa er då! Det innehöll även Sandras bästade present! Jag och Sandra firade nämligen 6 år som bästade igår! Det var exakt 6 år sedan som vi satt på varma gubben och vi "bestämde" oss för att bli bästisar haha. Låter som att vi var typ 7 år men vi var ju..17? (låter fel men vi var inte små är min poäng haha). Vi firade med middag hemma hos Sandra och Oskar som också fick vara med. Sandra hade gjort pulled beef och vi åt det som tacos. Jag hade ansvar för efterrätten och tanken var att jag skulle göra tobleronémoussé med hallon och grädde till. Det blev inte så haha. Vi skämtar ofta om att när jag bakar hemma hos Sandra går nåt ALLTID fel och det gjorde det idag. Det kom vatten i skålen när jag smälte chokladen och det blev ganska snabbt mer som en fudge så vi bestämde oss för att improvisera istället. Det blev faktiskt väldigt lyckat måste jag säga, mastigt men gott!
 
Jag döpte vår kreation till En krispig suprise! och den bestod av:
Digestivekexbotten
Chokladen
En krossad maräng (krispet)
Mer choklad
Grädde
Hallon
Chokladspån
Citronmeliss
 
Jag fotade självklart vår fina efterrätt och först tyckte Sandra att vi skulle ha i ett ljus för att det skulle se bättre ut.
 
Sen sa hon "vänta vänta, det ser bättre ut med en sked"...
 
Så här har vi dem, riktigt nöjd faktiskt!
 
Jag fick också jättefina blommor!
 
Vi hängde i soffan sen. Jag och Oskar kollade ikapp (ett avsnitt bara haha) Game of Thrones och sedan kollade vi Idol. Eftersom att jag skulle öppna nästa idag (idag) åkte jag hem vid 22 för att hinna sova lite också men det var kul att ha lite catchup!
 
Nu ska jag sova för jag är som sagt heeeelt slut. Har lite sovmorgon imorgon iallafall (thank god!).
 
God Natt

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0