DNA

Jag visste inte riktigt vad jag skulle skriva om idag. Det har inte hänt nåt särskilt liksom, så därför tänkte jag berätta om något som faktiskt är spännande, intressant OCH som pågår just nu!
 
Min syster släktforskar och har gjort det gaaaaaanska länge nu så hon vet typ allt om vår släkt haha. Hon har iallafall gjort nåt slags super dna-test som man skickar iväg till USA och så får man tillbaka en massa intressant fakta/data om...jag vet inte ens hur jag ska förklara det..så jag låter dom göra det istället!
 
Discover the places your ancestors called home.
You'll get a breakdown of which portions of your DNA come from different global populations. You might discover roots in unexpected places.
 
Elisabeth, mamma och pappa har redan gjort testet och nu är det min tur! När mamma och pappa var här och hälsade på förut så passade vi på att svabba insidan av kinderna (det är bokstavligt talat det man gör haha).
 
Det tar runt 2 månader innan man får tillbaka reslutatet (tror jag) så är ett tag kvar men det är ändå värt att vänta på! Jag hoppas att jag har nåt intressant i mitt dna, men kan inte för mitt liv föreställa mig vad det skulle kunna vara haha.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0