Veckan som gått

Jag kände att det var dags för en "sammanfattning" av veckan som gått.
 
Den största nyheten är nog ändå att från och med den 3 oktober kommer jag att gå på ett FAST schema. Det är en förskolelärare som ska sluta snart och de hade inte hittat någon ny än och de trodde inte att de skulle göra det innan årskiftet heller så de frågade om jag ville ta över hennes rad fram till sista december. Jag sa självklart ja! Nu kommer jag alltså vara på en och samma avdelning hela tiden, känner att det har både för- och nackdelar men tror ändå att fördelarna kommer "vinna" i slutändan. Eftersom att jag verkligen tar över alla hennes tider innebär det att jag kommer både öppna och stänga vissa dagar (fast inte samma dag såklart) vilket känns lite skrämmande men jag försöker att intala mig själv att det kommer gå bra haha (men den där lilla klumpen i magen kommer ändå finnas där tills jag gjort båda och det faktiskt har gått bra).
 
Men allt det där kommer börja först nästa vecka och under veckan som gått har jag som vanligt varit lite överallt. En dag var jag med några av de större barnen i ateljén och målade med vattenfärg. Jag målade lite papper och fick helt plötsligt för mig att jag ville försöka göra en blomma av pappret. Så jag klippte till kanterna, målade med vattenfärg (lät det torka) och sedan så snurrade och klämde jag ihop det hela. Jag måste ändå säga att jag är väldigt nöjd! Jag har alltid tyckt om att pyssla men aldrig riktigt tyckt att jag faktiskt kunnat göra något spontant eller fint för den delen heller haha.
 
I..onsdags vill jag säga så kom brandbilen på besök vilket var väldigt uppskattat av alla barnen. Det var "brandvecka" kan man säga för dagen efter så hade vi brandövning. Vi vuxna visste ju att klockan 10 skulle larmet gå och jag satt på helspänn för blir alltid så..inte stressad men brandlarm kan ju låta ganska panikiga vilket gör att jag också blir lite panikig haha. Men det var faktiskt inte alls så där högt och panikigt som det brukar kunna vara utan mer som lagom höga toner. Han som var där och skötte det hela sa att det var en ny metod de börjat använda. Man sprider ut massa sådana "brandlarmsdosor" typ som gör att det låter överallt men det behöver inte vara lika "högt". Han berätta att många föredrar detta just för att det inte är så, ja, panikigt haha.
 
I onsdags så följde jag även med Sandra på provning av bröllopsklänningar! Det var så kul att se henne i massa olika klänningar och vi (Stina var också med) höll alla med om att en speciell klänning var "the one". Den skulle behöva ändras lite och hon har ju såklart inte bestämt sig helt men nu tror jag att hon har en bättre bild av vad hon vill ha.
 
I fredags så bjöd jag Sandra på bio! Vi såg Bridget Jones´s Baby. Vi hade tidigare i veckan sett första filmen och tanken var att vi skulle se andra också men vi hann aldrig det haha. Jag tyckte att den var jättebra! Jag är ju stort fan av de tidigare filmerna så var kul att den tredje var lika bra! (fast den första är ändå bäst haha). 
 
På tal om film, eller snarare tv, så har jag även pendlat mellan två serier som just har börjat igen! Fear the Walking Dead och det bästa, American Horror Story säsong 6!!.
 
Jag har sett de två senaste (och de enda hittils) avsnitten under veckan och det är SÅ BRA. Det är filmat som ett dramatiskt återskapande av vad ett par berättar hände efter att de flyttade in i ett hus mitt ute i ingenstans typ. Det "riktiga" paret blir intervjuade och sedan så är det "skådespelare" som man ser råkar ut för allt. Hängde ni med? Det är pretty scary iallafall och jag längtar verkligen tills nästa avsnitt kommer ut!
 
Jag har annars under helgen bara chillat, spelat tv-spel och kollat film/youtube haha. Jag har även provat ännu en utav Fatzer´s nya special choklader! Sist så provade jag ju den med Ice Coffee och nu var det dennes tur! Riktigt god den också, men väldigt speciell på samma gång. Man måste verkligen gilla vit choklad, lakrits och hallon haha.
 
Det finns EN till som jag nästan känner mig tvingad att prova också bara för att haha. Men tror den kan vara god också. Tror det är nåt med mint..minns inte riktigt men jag kommer med största sannolikhet att köpa den inom en snar framtid.
 
Jo! En sista grej från veckan som gått. När jag var i tvättstugan tidigare idag så lyckades JAG att hjälpa en annan tjej och kille med att laga en av torktumlarna. Det var dels en sånt där gummiband som ska sitta på luckan som hade åkt av och dels så var det nå knas med filtret. Jag som typ har sönder saker snarare än lagar dom blev både glad och förvånad haha.
 
Ja det här var en liten lång sammanfattning av veckan. Om jag inte skriver så mycket under veckan som kommer kan jag lova att det blir mycket efter helgen för då har jag och Sandra stora planer!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0