De två senaste veckorna

Oooooch så var jag tillbaka igen haha. Det börjar blir en ovana det här. Men men.
 
De senaste dagarna har jag faktiskt både gjort och upplevt mycket (både fysiskt och psykiskt). Jag har ju säkert vid flera tillfällen nämt och räknat upp olika sjukdomar som jag fått sedan jag började jobba på förskola (öron/ögon-inflammation osv.), men något jag inte tänkt på som visserligen inte räknas som en sjukdom men som är äckligt ändå hände förra veckan. Innan jag skriver vad det är så vill jag påpeka att JAG aldrig fick det men jag är fortfarande nojjig haha. Det jag pratar om är såklart LÖSS. Ughhhhhhh. Så fort det blev klart att det gick löss på förskolan har jag varit skitskraj att jag ska upptäcka en äcklig liten lus i hårbotten. Men redan dagen efter köpte jag både lusschampo och luskam och kammade igenom. Kände mig som i Madicken haha.
 
Hittade ingenting och när mamma var här igår så kollade hon också haha.
 
Förra helgen (alltså helgen innan den som just va) åkte jag till Sala för att fira Felicias födelsedag men också hennes och Dennis nya lägenhet! Superfin var den och jag hade så himla roligt! Det var bland annat femkamp och mitt lag vann woop woop. Inte tack vare mig dock haha. Alla skulle göra varsin gren och alla grenar hade bara ledtrådar till vad det skulle vara. På nåt sätt fick jag grenen där man skulle ha någon med "bollkänsla". När jag fick reda på att man skulle hålla en badboll i luften så länge som möjligt kändes det ganska kört. Vi fick 2 försök på oss och jag lyckades endast sparka upp den 7 gånger haha. Jag kom inte sist dock!
 
Nu i helg så åkte jag och Sandra till Stockholm för att leta bröllopsklänning till henne! Det blev en ganska stor flopp haha. Vi besökte säkert 20 olika second hands och vintage buktiker i olika delar av Stockholm (det blev många tunnelbaneturer) utan att hitta en enda. Jag hittade en klänning på första stället vi var på och skämtade då om att "tänk om jag är den enda som hittar nåt idag". 6 timmar senare visade det sig vara sant haha.
 
Vi var båda väldigt besvikna på de second hands vi hade hoppats på. Som ni ser hade vi (Sandra) gjort riktig research och skrivit upp alla på en lista med adress och öppetider.
 
När vi kom hem till Uppsala åkte vi hem till Sandra och piffa till oss lite innan vi åkte ner på stan igen för att äta middag på Katalin! Vi drack också varsin öl som vi tyckte passa oss båda väldigt bra haha. Jag drack en "London" och Sandra drack en "Uppsala".
 
När klockan närmade sig 21.00 satte vi oss på cyklarna och åkte upp mot slottet. Vi hade nämligen bokat biljetter till "spökvandringen" som var i Vasaborgen. Jag var ganska förväntansfull och hoppades att det skulle vara lite läskigt..men det var som jag kan tänka mig att en vanlig tur är, fast i mörker med ljus då. Men det var intressant iallafall!
 
Ohh nåt jag glömt berätta som också hände nu i helgen var att jag sov över hos Sandra inför lördagen. Jag blev överlycklig när hon sa att jag fick använda hennes badkar haha. Älskar ju att bada liksom.
 
Något annat som jag hållit på med under nästan hela förra veckan är att rensa ALLT. Alltså verkligen allt haha. Kläder, prylar, gamla böcker, skor, smink och annat i toaskåpet. Jag har packat ner saker i kartonger som jag ska bära ner till förrådet och jag har plockat bort mattorna och bara allmänt fixat liksom. Det här var det psykiska jag pratade om. Nu i efterhand känns det som en stor lättnad att ha fått slänga en massa skit! Svårt att förklara och det kommer säkert låta lite flummigt men det känns som jag fått rensa hjärnan och "själen" också. Hursom så känner jag mig lättad och glad. Jag ska visa er bilder när jag bärt ner kartongerna!
 
Annars då, jo jag jobbar på och just nu bråkar jag med en förskylning som vill bryta ut! Men annars är det bara bra haha. Det kommer inte ta lika lång tid till nästa inlägg lovar jag, kommer börja skriva på nästa nu redan haha.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0