Ananas kaos

Det kanske inte har varit så mycket kaos (jo lite) men det har då varit MYCKET ananas den senaste timmen, och mer blir det!
 
Det hela började med att Sandra taggade mig i en film på Facebook där man gjorde hamburgare med ANANAS i. Eftersom hon känner mig så bra och vet hur mycket jag ÄLSKAR ananas tänkte hon att det vore nåt för mig. Hon hade självklart rätt och det passade utmärkt att testa att göra det nu eftersom att jag är hemma hos mamma och pappa.
 
Det första jag gjorde var att dela upp köttfärsen och forma till hamburgare (ca 200g per burgare).
 
Sedan så tröck jag på en ananas på varje sida av burgaren
 
Efter lite salt&peppar var det dags att steka!
 
Det skulle även vara bacon till!
 
Det skulle även göras en slags "ananassås" utav spadet.
 
Hur lätt som helst! 25g smör, spadet från ananasen och sen bara koka upp och röra tills det blir tjockt.
 
Och här är den färdiga burgaren! Gjorde även klyftpotatis till som ni kan se. Jag tycker att det hela blev hur gott som helst! En kul tvist på en annars klassisk hamburgare! Jag kom på i efterhand att jag skulle satt på lite pickles också för att göra den fulländad, men men, nästa gång kanske haha.
 
Och jo! Jag skrev ju att det skulle vara MYCKET ananas. Jag är inte klar nämligen. Nu ska jag ställa mig och baka ananaspaj också! I'm in heaven haha.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0