En helg med serier, chipsprovning, julmarknad, sleepover och melodikryss

Har haft en riktig myshelg tillsammans med Sandra!
 
I fredags så gjorde vi tacos och vi var väldigt synkade i vad vi ville ha i när vi skulle handla. Det var tex. självklart för båda att vi skulle ha mjukt bröd, ost-tacochips, mild tacosås och MYCKET guacamole!
 
När vi ätit oss alldeles för mätta så tog vi plats i soffan och först så kollade vi på Jul på Månetoppen, en norsk julkalender som vi båda gillar medans vi tryckte i oss fika.
 
Senare så körde vi ett Svartsjön marathon! Det är en ny svensk "skräck"-serie. Jag gillar den verkligen! Den är alldeles lagom läskig så man är på tårna, men inte så pass att man (jag) måste se den bakom en kudde haha.
 
Vi såg alla avsnitt som var tillgängliga under en kväll så klockan var ganska sent (eller tidigt beroende på hur man väljer att se på saken) när vi väl gick och la oss. Under kvällen så provsmakade vi också TRE olika sorters chips som vi köpt tidigare. Smakerna var Sourcream & Black garlicParmesan och Havssalt, Lime & Koriander. Jag tyckte att alla var goda men den med black garlic var nog lite extra god!
 
På lördagsmorgonen försökte vi lösa melodikrysset till frukosten..men det var för svårt den här veckan så vi gav upp. Vi tog en liten second hand runda under dagen också. Jag hittade en fin manchesterkjol men det var också allt haha. Vi köpte fika och lunch och åkte hem till Sandra igen när vi var klara. Under kvällen så fortsatte vi kolla Jul på Månetoppen tills det var dags för mig att åka hem.
 
Idag så träffades vi på förmiddagen för att gå på den årliga julmarknaden på Röda korset! Vi kom ändå ganska tidigt men det var en låååång kö. 2 timmar gick vi runt där inne och trängdes och nästan 1 timme spenderade vi i kö haha. Helt sjukt! Men vi hittade båda fina saker, jag ska fota allt imorgon hade jag tänkt. Vi spenderade faktiskt resten av dagen till att kolla ÄNNU mer Jul på Månetoppen och gå igenom våra fynd.
 
Nu så är det hög tid att jag går och lägger mig eftersom att det är öppningsmåndag imorgon (det är det ju varje måndag men men haha) och jag kommer garanterat vara trött när jag än somnar men det är ju skönt att få så mycket sömn som möjligt!
 
God Natt

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0