Ögoninflammation

Hej Hej
 
Som överskriften säger har jag har fått ögoninflammation!! Än så länge är det bara i ena ögat men efter mina hetsiga googlingar igår stod det att det lätt kan sprida sig till andra ögat också!
 
Det är så konstigt för jag märkte inte av någonting alls igår under dagen men efter att jag kommit till Sandra och Oskar på kvällen började det liksom klia i ögat som om jag hade skräp där, och inte tänkte jag att det kunde vara nåt annat så jag gnuggade ju på med fingrarna haha. Efter någon timme började det göra ont också och jag kände/såg att det var typ klegg under ögonlocket. Sandra tog på sig att försöka skrapa ut det och lite senare testade vi även att "spola" ögat. Jag satt på toan och hängde med huvudet över badkaret medans hon sköljde med en sådan där liten mojäng.
 
Jag kände ingen större skillnad och när jag vaknade imorse kunde jag bara öppna mitt friska öga haha. Det andra fick jag pressa upp och sedan tvätta bort allt..klegg. Jag har därför satt mig själv i karantän tills jag blir helt frisk. Vill inte vara den som smittar hela korridoren.
 
Så här såg det ut ganska precis efter att jag vaknat (och torkat bort allt klegg). Gissa vilket öga som är inflammerat haha.
 
Ögat känns bättre nu iallafall, inte lika svullet och ömt så det går ju åt rätt håll tack o lov!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0