Kosläpp..eller?

Igår så kom dagen jag väntat på i flera veckor! Jag och Sandra skulle åka och kolla på kosläpp, fast det blev inte riktigt som vi hade tänkt haha. När vi klev av bussen kändes det direkt som att något var fel. Det var INGEN där.
 
Efter en snabb googling insåg vi att vi var där på fel dag haha. Det var på söndagen (idag alltså) inte lördagen! Men vi lät inte ett sådant litet missöde stoppa oss från att ta vara på dagen. Vi satte oss på bussen igen och åkte in mot stan och fortsatte upp till Botaniska trädgården. Tanken var att vi skulle gå runt och titta lite och ta en fika där. Dom hade inte öppnat när vi kom dit dock så vi bestämde oss för att fortsätta gå och utforska en väg vi aldrig gått på förut!
 
Under vår vandring stötte vi på en "jättegryta" som Sandra passade alldeles utmärkt i haha.
 
Vi kom efter ett tag till ett ica där vi köpte fika och fortsatte vår vandring med ett nytt mål, att hitta en bänk! Det var lättare sagt än gjort haha. TILLSLUT (45 minuter närmare bestämt) hittade vi en bänk vi ån där vi slog oss ner!
 
Vi lärde oss en hel del under våran vandring. Under tiden vi gick så dök det upp flera frågor som vi sedan googlade fram svar på haha. Här är två av dom:
 
1. Vilken gata är Sveriges vanligaste? Visade sig vara Ringvägen (Sandra, rätta mig om jag minns fel )
2. Hur farliga och blodtörstiga är egentligen Pirayor? Ganska men inte som man ser dom i filmer haha.
 
Vi gick hem till Sandra sedan och först så såg vi filmen How to be single, riktigt bra! Älskar Rebel Wilson haha.
 
Sedan så satt vi ute på balkongen och schtekte! Jag älskar pepparkakor och tycker att man kan äta dom året om så satt och tröck i mig sådana med jämna mellanrum haha. Vi lyssnade bland annat på ett avsnitt av Creepy Podden samtidigt som vi solade. Riktigt bra podd!
 
Vi var båda riktigt trötta mot kvällen så jag gick hem när jag höll på somna sittandes. Jag ville också hem och kurera mitt ANDRA öga vars tur det hade blivit att bli inflammerat! Men redan idag är det faktiskt bättre. Jag läste att det var väldigt vanligt att det andra ögat drabbas efter några dagar så det var inte så konstigt. Den här gången så tog jag mer aktivt bort klegget och innan jag gick och la mig tog jag en ipren och flera gånger under natten har jag vaknat och "rensat" ögat så kanske allt det hjälpte ögat på traven. Det är inte helt borta men det är absolut inte lika som det var för andra ögat dag 2.
 
Återkommer snart med det riktiga kosläpp besöket!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0