Dammsugare

Hej och hå!

Igår så fyllde Sandra år och självklart så firade vi stort med TVÅ tårtor, fika, bubbel, kaffe och senare god resturangmat!

Jag bakade en tårta som jag måste säga att jag var RIKTIGT nöjd med haha. Jag ville inte göra en vanlig rund så jag gjorde en annan variant.

Först så gjorde jag en tårtbotten i en av mammas brödformar och delade den på tre (jag använde bara två i slutändan dock)

Sedan så bredde jag på ett TJOCKT lager av mammas hemgjorda blåbärssylt!

Sedan så hade jag på rikligt med marsánsås och grädde
 
Och nu till det roliga med tårtan! Jag täckte större delen av tårtan med ett grönt marsipanlock..

Sist så smälte jag choklad och hällde på det på båda kanterna så att det blev..

EN JÄTTEDAMMSUGARE

Som jag skrev förut var/är jag supernöjd haha. Chokladen kunde ha varit slätare men jag är ändå nöjd!

Jag tog tråkigt nog inte så många bilder under kvällen men här är två från fikat/presentöppningen!

De där trosorna är klockrena enligt mig. Det var lite obehagligt hur ofta jag fick "ögonkontakt" med hennes skrev dock när hon gick runt med dem haha (utanpå brallorna).

Hon fick även en bok, "52 things to do while you poo", en handfläkt med vattenbehållare och ett par strumpor med pommes på som det står "Fries before guys" på haha.

Jim joinade oss efter ett tag och när alla var fixade så åkte vi ner till stan för att äta middag på Plock. Jag har aldrig ätit där förut men det var jättegott! Vi mötte även upp med Cecilia, Stina och Isabell där. Efter middagen så gick jag, Sandra, Oskar, Jim och Cecilia vidare för att ta en öl innan vi gick hemmåt.

Idag så händer det också något spännande, jag ska nämligen klippa/färga håret! Förhoppningsvis så får jag till det precis som jag vill ha det också haha. Stylingen är sällan on point men det är inte det viktiga.

See you later!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0