Spelkväll!

Under kvällen så har vi haft en riktig hejdundrades spelkväll! Det hela började med temamiddagen som Elisabeth ordnade. Själva middagen hade 30-tals tema och samtidigt så skulle vi lösa ett mord!

Det gick till på så vis att Elisabeth läste olika kapitel i en "story" och så fick man skriva ner svar på frågor som gav en ledtrådar. Det påminner lite Cluedo kan man säga och jag gissade rätt på mördaren!!

Middagen bestod av dessa tre rätter (allt är som sagt typiska 30-tals rätter).
(Det är ett äpple i "mandelmassa")

Spelandet fortsatte sen! Vi började med ett slags resespel. De röda korten hör till en kategori där man ska sätta ut vad olika saker (städer, sjöar, orter osv) ligger i för vädersträck. Jag hatar dem frågorna eftersom jag inte har någon som helst koll på sånt haha. Men EN gång, det jag har fotat faktiskt, så slängde jag ut alla på måfå och fick ALLA rätt.

Nästa spel var min favorit! Jag fick låna med mig det så jag hoppas kunna tvinga mina vänner att spela annars få vi spela igen nästa gång haha.

Mr. Lister heter det, lite svårt att förklara men det var kul iallafall! Men i stora drag så får man en kategori och så ska man lista saker hitta det mest otippade svaret typ. Tex. Vi fick en där man skulle lista 9 huvudkaraktärer från Star Wars filmen från 1977. Det fanns ett "golden answer" där den karaktär som var minst uppenbar var "bäst". Ah som sagt, lättare att förstå live haha.

Sista spelet gick ut på att gissa vem som sagt/inte sagt olika citat. Men även vars olika ordspråk osv kom ifrån.

Som ett stort fan av spel så har jag haft en superkul kväll!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0