Ikea museét

Då var vi hemma!

Vi har varit iväg till Älmhult idag och gått på både "vanliga" Ikea men också Ikea museét! På vanliga Ikea fotade jag inget, ni vet ju hur det ser ut på Ikea liksom haha. Det var dock lite mindfuck för på vissa ställen såg det EXAKT ut som i Uppsala.

Hursom, här har vi huvudattraktionen!

När vi kom in och skulle betala så sa hon i receptionen att om vi hade "barnasinnet kvar" så kunde vi ta en varsin boll. Vi alla tänkte nog "ehh okej" men tog iallafall en haha.

Sedan så gick vi runt där och tittade! Jag tyckte att alla inredda rum från de olika epokerna var mest kul att titta på. Speciellt 50-talet!


Sexiga sockar?

Mamma satt och kolla film haha

De här var häftiga! De åkte runt hela lokalen och det var bilder på "kända" Ikeamöbler och vilket år de gjordes. 

Drömmen

Mamma övertalade mig att sätta mig i den stora stolen haha

Upp och ner rum

En till liten bild på moi

Här fick vi också reda på vad bollen skulle vara till. Man skulle kasta in den till de där rören så sögs den liksom runt haha.

Det var synd att det här inte funkade! Man kunde ta ett foto så det såg ut som att man var med i Ikea-katalogen och sedan skriva ut och ta hem.

Gävle represent

Föregångare till Paradisasken?

 Sist så tog vi en tur i souvenirbutiken

Ja och det var besöket på Ikea-museét! Som sagt, mest kul med inredningarna haha. Jag läste inte så många skyltar om grejer utan kollade mest. Men det var kul det också!

Kommentarer
Postat av: Fanny

Visste inte ens att det här fanns!

Svar: Om du är intresserad av inredning genom tiderna kan jag verkligen rekommendera det! :)
Ellinor Engström

2016-08-13 @ 17:58:05
URL: http://anannanland.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0