Äntligen

Ehm ja det blev visst lite senare än "senare i veckan" haha. I mitt försvar så har första veckan i skolan varit riktigt hektisk! Det känns som att jag varit där en månad snarare än en vecka. Minneskortläsaren har dessutom krånglat så jag har inte fått över bilder till datorn osv. I helgen så firade vi Felicias födelsedag/hennes och Dennis flytt till Uppsala! Annars så har jag som sagt varit crazy busy och knappt hunnit med att borsta tänderna (inte riktigt så busy men ni fattar).
 
Nu ska ni iallafall äntligen få se lite Malta/Gozo bilder! Jag har fortfarande inte fått över alla bilderna men ni kan få några nu och om ett tag kan jag göra ett "throwback thursday" inlägg eller nåt haha.
 
Vi gick upp omänskligt tidigt (enligt mig) på söndagen och tog tåget till Arlanda för att sedan flyga ett par timmar över Europa tills vi tillslut landade på flygplatsen i Valetta! Det var verkligen som att träffas av en vägg av värme när man gick ut från planet. 
 
Första kvällen i Valetta åt vi här, de hade SUPERGODA pizzor och shakes!!
f
 
Dag två åkte jag och mamma till Golden Bay för att bada! Det tar nästan en timme att åka dit med bussen men det är det värt.
 
Killen till höger grävde en stor grop och hans flickvän såg måttligt road ut haha.
 
Nästa dag åkte vi över till Gozo! Bussresan till färjan var den värsta jag har varit med om haha. Humöret blev bättre när vi var på färjan och jag kunde se ön.
 
När vi var framme så missade vi bussen och eftersom att nästa skulle gå först om en timme valde vi att gå till B&B:et som vi skulle bo på. Mamma var lite hurtigare än mig..
 
Själva B&B:et var näst intill perfekt, men jag hade faktiskt föredragit en riktigt dörr istället för ett draperi till toaletten haha.
 
Frukostbuffén var huuur god som helst och det var jättefint runt omkring där vi satt också.
 
Jag badade i poolen i stort sett varje dag!
 
Och när jag var själv lekte jag med de uppblåsbara djuren haha.
 
De andra dagarna på Gozo spenderade vi med att utforska ön (på det minneskort som jag inte kan föra över bilder ifrån finns det en massa bilder från våran "Hop on Hop off " busstur).
 
Här är jag och mamma på citadellet (tror jag). Ser ni nu förresten att byxdressen funkar alldeles utmärkt som shorts haha.
 
Jag var inte lika seriös som fotograf.
 
Och det var också sista bilden jag hade på datorn just nu! Det får väl bli en slags "fortsättning följer.." haha.
 
Jag ska försöka komma igång med bloggandet igen också nu när jag har kommit tillbaka i vardagsrutinerna. Nu ska jag sova för jag är svintrött, god natt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0