valborg+dagarna efter..

Hej!
 
I år har Valborg verkligen överträffat sig själv. Inte bara själva Valborgsdagen, hela veckan har varit kul! Jag skrev ju senast i onsdags då det var kvalborg, och som jag skrev då också kom Felicia hit på eftermiddagen. Vi åkte till Willys och handlade mat och annat som skulle behövas inför Valborg innan vi åkte till Sandra. Vi gick snabbt ner till bastun och satt där en bra stund innan vi gick upp igen haha. Väl uppe så blev resten av kvällen lite av en "hemmafest". Det kom lite annat folk och vi satt alla för det mesta i köket och bara hängde. Jag, Felicia och Dennis och gick ner på stan sen för att äta lite nattmat innan vi gick hem till mig för att sova. Vi var tvugna att blåsa upp luftmadrassen först dock och det lät för jävligt av pumpen haha.
 
Jag var uppe tidigt på valborgsmorgonen sen eftersom att jag hade lovat Sandra att jag skulle komma och hjälpa henne med frukosten. Hon och Oskar hade varit och handlat dagen innan och det var verkligen som en hotellfrukost! Vid nio började resten av gänget droppa in och sedan så var vi hos dem till runt 12.00 - 13.00. Efter det gick vi till Ekonomikum som på några timmar hade förvandlats till ett stort festivalområde haha. Sedan så hoppar jag fram några timmar för vid 18.00 (alla tider är ungefärliga haha) var det dags för grillning! Efter grillningen gick vi upp till Cecilia och Nea´s lägenhet där vi blev kvar resten av kvällen. Runt 23.00 tiden skulle många ut på krogen men jag och Sandra kände oss nöjda efter en hel dag av festande så vi gick hem till henne (med Peter och Oskar) och käkade  våfflor med nutella, grädde, bananer och jordgubbar! Mycket bättre haha.
 
Kanske det som gjorde att man inte vaknade bakis i fredags. Ändå låg vi hemma hela dagen i soffan med täcken och kollade massa filmer. På eftermiddagen åkte Oskar´s kompisar till stockholm men Oskar, jag, Sandra och Cecilia låg kvar i varsin ände av soffan och kollade mer film och beställde senare hem mat haha.
 
Nu gick allt som vanligt väldigt fort här! Men det blir tyvärr så när jag måste försöka sammanfatta flera dagar haha. Det finns så mycket mer jag skulle kunna berätta om som hänt under dagarna, men det skulle bli ett alldeles för långt inlägg, dels för er att läsa och dels för mig att skriva haha. Jag har dessutom varit en väldigt dålig fotograf den här veckan för att jag har verkligen inte en enda bild att lägga upp haha. Det känns ändå helt okej eftersom att jag uppenbarligen har haft så kul att jag inte tänkt på att "jag måste fota allting jag gör". Självklart så är det kul att ha bilder som minne men ibland så räcker ens egna minnen också :)
 
Jag vill iallafall säga TACK till alla som jag har träffat och umgåtts med den här veckan. Det har varit en perfekt valborgsvecka!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0