Älskar att baka

 
Jag tänkte att jag skulle visa er vad jag bakade tidigare i veckan! Jag testade ett nytt kakrecept och det blev riktigt lyckat måste jag säga. Väldigt enkelt också!
 
Receptet:
 
200g Smör
300g socker
1 stort ägg
275g mjöl
75g kakao
En skvätt mjölk (vid behov)
MYCKET choklad haha (jag hade 200g vit choklad och 200g mjölkchoklad, men man kan såklart ta vad man vill)
 
Hur man gör:
 
1. Sätt ugnen på 200 grader
2. Blanda socker och smör (det ska bli krämigt liksom)
3. Ha i ägget
4. Blanda i resten av ingredienserna 
5. Om smeten verkar lite torr så kan man hälla i en skvätt mjölk
6. Hacka upp chokladen och blanda ner i smeten (det är lättast om man gör det med händerna)
 
7. Rulla 10 ganska stora bollar (man kan såklart göra mindre också som ni ser) och placera ut dem på två plåtar med bakplåtspapper
 
8. Sedan så ska de vara i ugnen i 11 minuter - de kommer förmodligen inte att se helt klara ut men när dem har stått ute och svalnat i 30 minuter så kommer de att bli härligt sega!
 
Efter det så är det bara att hugga in!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0