ge blod..

Jäklar vad den här dagen har gått fort! Jag åkte tillbaka till Uppsala mitt på dagen och när jag kom hem så packade jag bara upp/försökte plugga till tentan imorgon. Runt 16.00 gick jag ner på stan för att möta Sandra. Vi käkade sallad på Cupido som middag och jag verkar ha fortsatt otur med ost i sallad för den här gången var det fetaosten som det var "fel" på haha. Det var egentligen inget fel på den utan den smakade bara så MYCKET och var väldigt..kladdig, så jag blev mest illamående av den efter ett par tuggor.
 
Hursom så gick vi upp till Akademiska efter att vi hade ätit klart. Vi skulle nämligen ge blod hade vi bestämt, eller, det var Sandra och några av hennes kurskompisar som hade bestämt det sedan innan men hon frågade om jag också ville följa med och klart jag ville det! Jag har tänkt flera gånger att man borde göra det men det har aldrig blivit av liksom. Eftersom att det var första gången för mig så tog dem bara blodprov nu för att se om jag är "godkänd" haha. Blir jag godkänd (kan inte komma på någon anledning till varför jag inte skulle bli det) så kan jag komma tillbaka och då ge blod på riktigt! Hon som tog hand om Sandra hade berättat att det bara är 3% i Sverige som ger blod! Vi spekulerade i om det beror på att folk är rädda, antingen för själva processen eller något annat (typ nålarna). Det är ju synd eftersom att det verkligen behövs har jag förstått nu, men förhoppningsvis så får dem blod från oss inom en snar framtid haha.
 
Nä nu ska jag slita mig från datorn och fortsätta läsa mina otydliga anteckningar och läsa i grammatikböckerna. Imorgon gäller det, 4 timmar i tentasalen..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0