spegel spegel..

Hejsan hejsan

Jag kände för att göra ett litet inlägg så här på kvällen. Jag kan börja med att berätta om ett av mina dilemman för tillfället. Jag gick till Röda Korset efter lektionen i fredags, jag var inte ute efter något speciellt utan ville bara se om de hade fått in något nytt. Jag gjorde såklart det obligatoriska telefonsamtalet till pappa också när jag såg att det fanns nya ölglas, den här gången var det två han ville ha. Jag har totalt fem ölglas här hemma nu som jag ska ta med tillbaka till Gävle snart haha. Iallafall, när jag hade  gjort en runda och tittat på allt utan att hitta något började jag gå mot kassorna istället. Då fick jag syn på något i ögonvrån! Den här spegeln:
 
Jag blev lite smått prylkär i den direkt haha. Men så till dilemmat, för det första så var det bara en hängkrok på baksidan (får inte hänga upp saker på väggarna). Det fick jag dock tips om att göra om själv, sätta dit ett slags "stöd" bara. Men för det andra så ekade min snålröst i bakuvudet. Jag stod och velade svinlänge men lämnade den tillslut. Redan på hemvägen ångrade jag mig och ville ha den men jag tänkte att jag skulle sova på saken och gå tillbaka imorgon (idag alltså). Jag var lika kluven när jag vaknade imorse och jag kom dessutom aldrig iväg för det där som brukar komma en gång i månaden för oss lady´s kom idag, så jag har inte riktigt varit på humör för spegelshopping. Jag gick till Folkes istället för att köpa tröstgodis! Jag ville ha lite av varje så köpte en liten påse chips, en bulle, en liten chokladkaka och en liten burkcola haha. Salt, bulle, choklad och kolsyra, perfekta kombon!
 
För att återgå till spegeln så är min nya plan att verkligen känna av om den passar in här och hur mycket jag vill ha den. Det kan ju faktiskt ha varit en sådan där "impulsköpkänsla". Finns den kvar när jag går tillbaka är det mycket möjligt att den får följa med hem då istället. Risken är dock ganska stor att snålrösten vinner den här gången. MEN DEN ÄR JU SÅ FIN. Dagens i-landsproblem or what haha.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0