uppsala och stockholm..

God lördag!
 
Det blir nog ett par inlägg på raken här för att sammanfatta de senaste dagarna. Jag var väldigt trött när jag kom hem igår så jag hann mest bara äta och torka bort sminket innan jag somnade haha.
 
Vi börjar med torsdag! Emelie och Anneli kom hit med tåget vid 10.00 och vi hade en hel dag av shoppande framför oss! Vi började i ena änden av stan och jobbade oss inåt haha. Efter ett par timmar tog vi en lunchpaus på Tacobar, jag gillar verkligen inredningen på det stället! (och maten såklart).
 
Det blev lite missförstånd när vi skulle beställa dock för när han kom med maten såg vi att vi hade beställt den större portionen (grande hette det). Det var svinmycket mat haha.
 
Vi fortsatte shoppandet ett tag till innan vi satte oss på en uteservering och njöt av den förvånadsvärt varma solen! En kall cider passade perfekt då.
 
Felicia joinade oss efter en stund och när Emelie och Anneli hade åkt hem gick vi hem till mig. Jag "fräschade upp mig" och sedan så gick vi Williams.
 
Efter kanske två öl (och den där cidern) fick vi feeling och ville vara spontana haha. Vi kollade sista minuten flyg till cypern men insåg att det inte skulle gå, vi satsade därför på Stockholm istället. Jag är inte så stort fan av Stockholm men min spontanitet vann haha. Vi bokade det billigaste vandrarhemmet vi kunde hitta och drog till stationen direkt! (fast först skyndade vi hem till mig och slängde i ombyte, tandkräm, smink osv haha).
 
Våran spontana resa gick inte helt problemfritt dock. Det blev lite kaos med biljetter och tider och sedan så skulle vi hitta hotellet/vandrarhemmet (vad är skillnaden?) medans jag var sjukt kissnödig haha. Tillslut så hittade vi det iallafall och dumpade våra saker innan vi drog ner till krogarna! Där hade vi mer tur, billig öl och inget inträde (sista stället vi var på lyckades Felicia smita förbi medans jag fick betala haha).
 
På hemvägen köpte vi nattmat som vi åt med glädje i sängen haha.
 
Den här bilden vet jag inte när eller varför jag tog haha.
 
Dagen efter (igår alltså) blev också en superb dag! Den började kanske inte så bra men det blev som sagt bättre. Jag måste bara visa er hur toaletterna såg ut, man fick knappt plats där inne haha.
 
Eftersom att vi bodde på ett så "exklusivt" hotell ingick det en kontinental frukost också.
 
Varför sitter det en plastpåse över sprinklen i rummet?
 
När vi checkat ut gick vi till en thairesturang och åt en svingod buffé! Där mötte vi också upp med Felicia´s kompis Axel. Han tog oss sedan på en minst sagt intressant guidad tur av Stockholm, vi letade bland annat efter en mystisk tunnel haha.
 
Vi stannade till vid vattnet, vilade fötterna och njöt av solen.
 
Vi utforskade lite mer av Stockholm (bland annat området med alla ambassader) innan vi åkte hem till Axel och var där ett tag tills vi tillslut tog oss mot pendeln för att åka hem.
 
De två senaste dagarna har varit sjukt roliga! Att först äntligen få träffa Emelie och Anneli och sedan Felicia och åka till Stockholm och ja allt! Tack till er alla haha <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0