skola,handdukar och doftljus..

Tidigare idag så hade jag min första officiella lektion i latin! Den här veckan ska vi bara gå igenom grammatiken dock, men det kan behövas! Det känns iallafall inte alls lika "läskigt" som jag trodde att det skulle vara så det är ju skönt haha. Jag fick faktiskt redan nu "aha" ögonblick när han förklarade sambandet mellan vissa ord (alltså sambandet mellan latin och svenska).
 
Efter lektionen så åkte jag till Ikea. Jag har länge tänkt köpa ett par handdukar att hänga inne på toan för innan har vi bara haft en fjuttig liten sak som blir blöt direkt man rör den. Nu ser det dessutom mycket bättre ut när det hänger handdukar på alla krokar, istället för den lilla fjuttiga på bara en krok.
 
Jag köpte ett doftljus också som luktar jättegott! Jag tror att det är nektarin, det som ut som nektariner på bilden iallafall haha.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0