kattjakt..

Halloj på er! Jag har haft en ofrivilligt hektisk morgon haha. Till och börja med så hade jag Sf imorse, lika drygt som alltid. Jag sov inte så bra i natt heller så det var ganska segt tempo men vi blev ändå klara i helt okej tid. När jag kom så duschade jag och drog på mig slappkläder (har inga planer på att åka någonstans ändå), jag började göra lunch för lite mindre än en timme sedan och när jag skulle kolla till katterna på altanen så såg jag att dörren var öppen! Jag fick vänta med lunch och ge mig ut på kattjakt istället, våra katter gör det inget att dom är ute eftersom att dom är vana vid att vara ute här (Gabi är dessutom livrädd för omvärlden så hon stannar alltid på tomten haha). Lilla My och Lillkatten är inte lika vana dock, Lilla My var visserligen ute mycket när hon fortfarande bodde här men ändå. Jag fick tag på Lilla My (som jag för övrigt tror är den som öppnade dörren) och Gabi ganska fort, Oliver kom hem nyss men jag hade svårt att hitta Lillkatten. Efter att ha gått flera varv runt huset och ropat och lockat med mat gick jag hem igen. '
När jag gick ut på baksidan så såg jag att Gabi satt och tittade intensivt mot väggen.
Jag såg inget men hon var väldigt "på" och ville nästan krypa ner liksom.
Jag tittade en gång till och då fick jag syn på honom! Han har förmodligen legat där hela tiden haha. Nu är det bara att sitta vakt och ta honom när han kommer fram, jag ska hämta maten också så jag kan äta samtidigt iallafall. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0