en nyhet..

Har en glad nyhet att berätta! Igår bestämdes det att nästa vecka ska jag följa med Sandra och några fler till Sälen i några dagar! Det hände liksom bara, efter lite övertalning visserligen men jag ville faktiskt säga ja nästan direkt haha. "Problemet" eller hur jag ska säga med mig är att jag ofta låter känslan av att nåt är nytt och "läskigt" ta över. Jag vet inte varför det är så men så länge jag kan minnas har jag ofta sagt nej till saker just för att det bara har varit mer bekvämt. Det är inget jag vill egentligen men paniken av träffa massa folk jag inte känner eller göra något jag inte kännner mig helt säker eller bekväm i blir för mycket helt enkelt.
 
Dock så har jag blivit bättre på det med tiden och speciellt senaste halvåret (tycker jag själv iallafall). Det är mycket som har hänt och mycket jag själv gjort som gör att jag har blivit mer självsäker nu. Jag fick ett jobb i början av sommaren där jag fick lära mig en massa nytt, jag fick träffa mycket människor och jag lärde känna några superhärliga tjejer. Jag åkte till London som jag länge drömt om och det har gjort att jag fått mersmak av att resa! Jag gjorde också valet att börja läsa på universitet under våren, jag hade kunnat gjort det bekvämt för mig och bara fortsatt jobba på samma ställe men jag kände att jag ville göra nåt nytt och flytta igen. Nu bor jag visserligen hemma fortfarande men när jag väl får tag på nåt så kommer jag ju flytta och då tror jag att jag kommer få en till boost av självförtroende (lite som när jag flyttade till Uppsala första gången). Har inte gått på så många lektioner än men jag märker ju redan nu att jag är mer social och det var faktiskt jag som tog första steget att börja prata med någon haha. Tänker jag tillbaka bara på när jag började gymnasiet så var jag otroligt blyg och vågade knappt öppna munnen. 
 
Det jag vill få fram med det här är att jag i år ska försöka säga ja till mer och även om det kanske känns lite främmande så ska jag ändå ge det en chans för ofta så blir det ju hur bra som helst! Så att åka till Sälen kanske inte verkar som det mest "vågade" man kan göra i andras ögon men för mig är det en ganska stor grej. Jag är way out of my turf och vet inte riktigt vad som väntar men när jag väl sa ja så blev jag direkt supertaggad och tycker att det ska bli skitkul!
 
Jag hoppas verkligen att ni förstår vad jag menar och inte tror att jag är ett totalt freak nu. Det blev lite rörigt och långt men jag kände att jag behövde skriva av mig. 

Kommentarer
Postat av: Emeliiiie

Tycker också att du förändrats lite (bra alltså) känns jätte kul att vi umgås mer!
Tråkigt att vi inte följer med men de kommer fler gånger :D
Du är så duktig!! Kramiiis

Svar: Vad kul att du känner så och känner precis samma! (att vi umgås mer alltså haha).
Ällinore

2014-01-29 @ 22:33:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0