basic grammar..

Jag har haft min första lektion! (Eller den slutade tekniskt sett för över en timme sedan men whatever). Det var jättekul och alla i den här gruppen verkar vara hur sköna som helst. När jag kom dit så kände jag igen två tjejer från uppropet förra veckan så satte mig vid dom och började prata. Det visade sig att alla tre först idag, alltså samma dag som lektionen, hade skaffat alla böckerna som behövdes haha.

För att spola tillbaka lite så kom jag hit på förmiddagen och mötte upp med Sandra för hon behövde också köpa lite böcker. Först gick vi till biblioteket för jag tänkte fjärrlåna två böcker men det kunde man tydligen inte göra där utan det skulle man göra via universitetet (jag fattade inte riktigt). Vi gick till studentbokhandeln efter det och jag spenderade ett x antal hundralappar men nu har jag allt iallafall. 
 
Efter det gick vi och käkade på Subway och jag fick en gratis kaka hehe. Eftersom vi är dom största fansen av "tantfika" också så gick vi självklart och drack kaffe på Linné sen. Men innan gick vi in på ett nyöppnat ställe som har en massa amerikanska saker, alltså typ godis/konserver/mat osv. Jättekul och vi kommer garanterat testa en massa konstigt därifrån! 
 
Ja då hoppar vi fram några timmar igen, Sandra hade gått till sitt och jag var påväg till mitt och grammatik kanske inte är det roligaste att läsa men jag var så upprymd så det blev kul ändå. En av grejerna vi gjorde var att titta på olika uttryck på engelska och se vilka vi kände igen och vad dom betydde. 
 
Vissa hade jag aldrig hört förr men kände faktiskt igen dom flesta. 
 
Anyway tänkte bara skriva lite snabbt om min första skoldag, vi hörs!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0