klåda..

Jag vet inte hur bra det syns nu men jag har lite av ett mysterium på armarna.
De senaste dagarna har jag haft som en återkommande klåda på båda armarna. Det började samma dag som vi kom till Malta faktiskt. Jag har iallafall kommit fram till tre möjliga förklaringar:
1. Är känslig mot tvättmedlet som jag använde för att tvätta mina kläder hemma i Gävle.
2. Är känslig mot min nya hudlotion
3. Och den jag tror mest på, har fått något slags soleksem för att huden är så ovan vid stark sol och starkt ljus. Jag har inte haft någon solskyddsfaktor att smörja in mig med heller och det här hände förra sommaren också minns jag. Solade väldigt mycket utan solskyddsfaktor (idiotiskt) och fick då lätt "eksem" på både armar och ben.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0