tolv timmar..

Hej mina vänner, idag har det varit en låååång dag. Började jobba som vanligt klockan sju på vianor och efter det hade jag mina vanliga två städningar, runt halv elva kommer jag till den flyttstädning som Tess redan varit på sen klockan åtta och upptäcker snabbt att det kommer vara mycket att göra. Cirka tjugo över åtta på kvällen alltså lite mer än tolv timmar efter att vi börjat jobba så moppar vi klart det sista! Satan vad trött jag var, är det fortfarande så ska snart gå och lägga mig faktiskt. Det hade nog inte tagit oss så lång tid att bli klara om det inte vore för att det var så fruktansvärt smutsigt och äckligt där och för att det hände en grej mellan oss och dom två tanter som var kvar där. Jag orkar inte gå in på vad som hände nu men kan ju säga att både jag och Tess var förbannade och totalt omotiverade att fortsätta städa efter det så det gick lite trögt där ett tag.
 
Vi blev iallafall överlyckliga när chefen kom med mat åt oss från donken för vi var rejält hungriga haha. Vi fick ny energi och gjorde klart det sista så snabbt vi kunde, cyklade hem sen i regnet med luggen i mittbena och byxorna fortfarande täckta med damm efter att ha hasat runt på golven och rengjort listerna!
 
Blä vilken dålig måndag det blev, men det känns lite bättre nu när jag ätit några av mammas gifflar :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0