Första Advent

Igår var det pepparkakebak hemma hos Sandra och Oskar, idag firade vi första Advent! Det började som vanligt med Gudstjänst i Domkyrkan. Den här gången följde även Oskar och Elin med. Det var lika mysigt som alltid och fick gåshud nästan varje gång kören började sjunga. Tänkte på det idag om det är många som gör som oss, alltså går mer för "myskänslan" och inte så mycket det religiösa.
 
Hursom så när det var över åkte jag, Sandra och Oskar (Elin skulle jobba senare) vidare mot Sigtuna´s julmarknad! När vi kom fram så gick vi runt och titta lite innan vi satte oss för äta. Jag tog en chai-latte med vanilj i också, huuuur god som helst! Vi (dem haha) köpte senare bland annat brända mandlar, korv och ljus, typiska marknadsköp.
 
När vi kände oss nöjda så vända vi hemmåt igen. Sandra och Oskar skulle storhandla och jag hängde såklart på. Jag köpte ingen mat men jag köpte därimot de här tre trälådorna. Det är tre olika storlekar och just nu har jag stoppat ljus och mitt inslagningsmatrial i två av dem. Kommer säkert få fin användning av alla tre haha.
 
Innan vi gick in och handla så var vi in på en skoaffär och där hittade jag de här kängorna! Fodrade och tycker dem är svinfina! Det fanns bara ett par kvar i storlek 40 (har egentligen 39) men jag hade ullstrumpor på mig nu i mina beiga kängor (ser typ likadana ut) och då satt skorna ändå på rätt bra. Det var halva priset på skorna så passade på! Nu har jag två par bra vinterskor!
 
När vi handlat klart så åkte vi hem igen och efter middagen kollade jag och Sandra ÄNTLIGEN på senaste avsnittet av Svartsjön. Jag gillar verkligen den serien, kommer säkert se om den igen inom en snar framtid haha.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0