Kyrkogårdsvandring

Efter jobbet igår så blev det inte någon geocash utan det blev en tur på Vaksala Kyrkogård istället! Vi gick runt säkert en timme och tittade på olika namn/årtal. En del skickade vi till Elisabeth som fick släktforska fram personerna åt oss haha. Det fanns nämligen en del intressanta! Det kan nog tyckas lite udda för många att vi går runt på kyrkogårdar och bara tittar på namn på gravar men det är faktiskt spännade när man kan få reda på så mycket om en persons liv. Igår tex. Så hittade vi en grav där en soldat var begraven med hans lilla dotter. Han fru var inte begraven med dom dock så vi blev nyfikna varför inte (graven var från 1800-talet typ). Därför lät vi Elisabeth söka upp henne och vips så fick vi veta väldigt mycket om just den kvinnans liv (som var ganska tragiskt). Sånt tycker jag är superintressant!
 
Efter så åkte vi till en loppis där vi också vandrade runt säkert en timme haha. Jag provade en kjol som tyvärr var för liten för den var så fin!
 
Vägen dit var inte helt lätt dock. Vi trodde att vi skulle kunna åka en viss väg dit men den var avstängd. Istället för att vända om så genade vi genom "fältet" haha. Inte så smidigt men vi kom fram!
 
När vi var klara där så åkte vi hem till Sandra och Oskar där vi åt middag, kollade tv, halvplanerade en eventuell resa senare i höst och bara chillade.
 
Idag ska jag få träffa Felicia igen!! Hon har varit borta FÖR länge så nu ska jag tvinga henne att vara med mig varenda minut av denna dag (från det att hon kommer hit haha).

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0