flygresan..

Herregud hur ska jag börja! Jag hoppas ni förstår att om jag skulle berätta varenda detalj om vad vi gjorde i London så skulle det bli hundraelva inlägg så ni får lite smått och gott och resten kommer ni säkert få höra ändå haha. 
Ja det hela började med att Linn och Göran hämtade upp mig klockan fyra på Torsdagsmorgonen och sen var det en tre timmar nonstop bildfärd till Skavsta flygplats. 
Jag hann aldrig äta frukost innan vi åkte så köpte mig en macka och en pucko på pressbyrån. 
Sen fick vi vänta ett tag till innan alla kontroller och sist fick vi äntligen gå på planet!
Gick snabbt att flyga för jag somnade ganska direkt haha. 
Vi insåg när vi gick av planet och skulle genom passkontrollen att vi nog hade varit lite tidsoptimister när vi bokat buss från flygplatsen. Vi stod säkert en halvtimme i kö och skulle vi ju hitta till bussen också! Vi missade den vi tänkt ta med som tur är kom vi med på nästa istället. 
Det första vi gjorde var att fixa oysterkort. Med dom kommer man runt på allt, alltså tunnelbana/tåg/buss och sånt. Första tunnelbaneturen var ju intressant, vi var inte vana vid hur det svängde så kraftigt och VÄRMEN. Satans varmt i dom där, men vi fick hela vagnen att skratta när jag försökte plocka upp nåt från golvet samtidigt som jag försökte hålla i mig, det måste ha sett väldans roligt ut faktiskt. 
Och nu till vandrarhemmet..
Ja jag vet att många av er sa till oss att det lät pretty shit men vi trodde faktiskt att det skulle vara bra haha. Ni ser ju själva så behöver inte prata så mycket mer om det faktiskt. Men jag måste säga att förutom hur det såg ut så hade vi ändå jävligt kul där. Vi hade ju några myskopersoner där några dagar men sista kvällen så kom det några härliga killar (mer om det senare). 
Vi tog tunnelbanan tillbaka in till stan och hemskt nog blev våran första middag i London donken haha. Men vi var jättetrötta för det var ett helvete att ta sig till vandrarhemmet kan jag säga och vi hade ingen aning om vart nånting fanns med vi hade sett det här och det enda vi hade i huvet var MAT så så fick det bli. 
Vi turistade lite snabbt efter maten och stötte på en svart buss som det stod "ghostbustour" på. Killen som sålde biljetter hette Sam och jag vet inte om det var för att han var så bra på att sälja in det eller om det var för att han var så himla skön och rolig men vi köpte oss varsin biljett.
Vi gick till en tvättäkta pub innan och tog en cider. Det smakade lite annorlunda men var ändå gott!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0