En kulturell dag!

Hej!
 
Nu är jullovet över på riktigt och terminens sista dagar kommer att ske under den här veckan. Det blir också starten för ett lite annorlunda liv för mig ett par månader frammåt. Jag känner att jag behöver en paus från pluggandet just nu. Under den här terminen har det bara varit stressande och ångestframkallande så jag känner att jag behöver göra något annat ett tag. Jag har anmält mig till en liten 7,5 poängs kurs i slutet på våren som jag kan läsa om jag vill men fram tills dess så kommer jag förhoppningsvis att jobba. Jag har nu under morgonen skickat iväg CV och personligt brev till 4 olika jobb så jag hoppas att jag snabbt får svar!
 
Nu till något helt annat! I lördags så var jag, Sandra och Elin på olika museér här i Uppsala och det var riktigt kul OCH lärorikt. Jag kom fram till att jag vill göra sådant här oftare också.
 
Det första stället vi var på var Skattkammaren som ligger i ena Uppsala Domkyrkas torn. Jag och Sandra trodde att vi ÄNTLIGEN skulle få åka upp i ett av tornen men det visade sig sen att vi inte var särskilt högt upp alls haha.
 
Det var fortfarande kul att gå runt där inne dock! Bara det att vi fick ficklampor att gå runt med gjorde att det blev en fempoängare direkt haha.
 
Vi skrattade gott när vi såg det här rutiga "hålet". Ni som har sett Pelle Svanslös Och Den Stora Skattjakten vet jag pratar om hehe.
 
Vi gick sedan vidare till Gustavianum där vi kollade på en massa intressanta saker från olika tider.
 
Det sista museét som vi besökte var Upplandsmuseét där det inte var så roligt. Det roligaste där var förstorningsglasen haha.
 
Senare på kvällen gick vi till O´learys för att äta middag och deras hamburgare är verkligen huuur goda som helst (Pipes of Scotland leder dock fortfarande min personliga hamburgarkamp).
 
Ett mycket bra avslut på en mycket rolig dag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0