Julhelgen

Då var jag hemma! Jag har packat upp, hämtat min jacka som jag beställde från Asos förra veckan, fixat mat och med Grinchen på i bakgrunden ska jag äntligen sätta mig ner och skriva om julhelgen!
 
Vi började julafton med grötfrukost och vörtbröd med pålägg! Elisabeth hade till och med gjort former med kanel på gröten haha.
 
Jag gick sedan ner till källaren för att ta ett julbad! Hade riktigt fina grejer att ha i också. Vattnet blev alldeles grönt och man blev superlen och det doftade riktigt gott.
 
Så här såg granen ut (och sen senare på kvällen med alla paketen).
 
Och jag såg ut så här. Hade till och med tryckt på festliga lösnaglar haha. Men dom åkte snabbt av, var lite lat och tog inte bort nagellacket under utan tröck fast dem direkt vilket gjorde att de inte fäste så bra.
 
Hade även på min blinkande jultröja, älskar den haha. Det var sedan dags att äta och oboy vad mycket vi hade att välja på. Vi hade även såklart christmas crackers! Jag fick en kapsylöppnare i min och några dåliga skämt haha. Och den fina hatten såklart.
 
Det blev senare Kalle och julgodis framför tvn. Jag tror att det var strax efter vi bytte om till myskläderna haha. Jag tog på mig mina julpyjmas byxor!
 
Det var sedan dags för julklappsöppning!!
 
Jag fick:
En hårstylingstång
En eltandborste
Två slags julböcker
En bakbok med jultema
En suuuuupermjuk morgonrock
Två badbomber
En lush låda med lite av varje i
Pennor med olika dofter
 
Resten av kvällen spelade vi mest spel och åt mera godis haha.
 
Vi gjorde även ett julquiz i stil med melodikrysset! Jag VANN, visserligen med bara 1 poäng före mamma med ändå haha.
 
Under juldagen var vi bara hemma och gjorde det man ska göra (enligt oss). Åt mera godis, åt matrester, spelade tv-spel, kollade tv och bara chillade haha.
 
Igår så tog jag ännu ett bad och använde bland annat en utav julklapparna. En bubbelstjärna!
 
Man håller den under kranen så kommer det bubblor!
 
Igår under dagen så åkte jag, Andreas och Elisabeth in till Växjö för att handla. Vi tänkte gå i butker också med det var kaos så ingen orka haha. Vi köpte hamburgare och tillbehör (mozzarellasticks, lökringar och pommes) inför hockeymatchen senare. Det var en intensiv match som växjö tillslut vann!
 
Efter att jag badat hade vi en fortsatt lugn kväll med mera spel och mys. Nu är jag som sagt hemma och ska inte hitta på nå mer utan kommer mest tat lugnt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0