Kanelbullens dag

Som rubriken säger så är det Kanelbullens dag idag!! Jag vet inte ens hur många bullar jag har ätit haha. Först så åkte jag till Sandra och Oskar på morgonen och åt bulle samt lyssnade (och löste) på gårdagens melodikrysset! Vi klarade nästan alla den här gången faktiskt. Jag hade köpt med mig frysta bullar och det stod på paketet att det skulle vara 12 stycken i påsen MEN det visade sig vara 13, så win för oss haha.

Vi hade det väldigt mysigt! Alla var dock ganska trötta haha. Vi (jag, Felicia, Dennis, Peter, Cecilia, Sandra och Oskar) hade haft en sista grillning/ölprovning igår. Det var faktiskt riktigt kul att prova en massa olika öler, vi fick alla ge poäng också mellan 1-5. Jag hade en klar favorit, nu kommer jag inte ihåg vad den hette dock haha. Schwartz någonting..den var iallafall förvånadsvärt god eftersom jag inte brukar gilla mörka öler. Hursom så spelade vi spel och drack öl hela kvällen!

Åter till den här dagen nu! Jag åkte hem samtidigt som Sandra skulle åka till jobbet och väl hemma började jag fundera på hur jag ska möblera om. Tidigare i veckan så var det ju några här för att dra nytt fibernätverk och då var man tvungen att flytta alla möbler. Den där boxen dom satte dit är ganska stor så jag kan inte ha möblerna lika som jag hade innan, men det är ändå kul med lite förändring så gör inte så mycket.

Kort efter så mötte jag upp med Felicia och Dennis och vi åkte hem till dom. Där satte jag och Felicia igång med bullbak medans Dennis skötte maten haha.

Vi gjorde både kanel och vaniljbullar och trots att det är KANELbullens dag tyckte jag att vaniljbullarna blev godast haha. Jag fick till och med med mig några hem!

Imorgon så är jag ledig men jag ska ändå göra "tråkiga saker". Jag har ÄNTLIGEN fått en tvättid så ska tvätta typ allt jag har och sedan så ska jag fixa i rummet. Har även en del plugg att bli av med! Men det är imorgon, vi hörs då!

God natt

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0