yay mig..

Hello!

Tänkte att jag skulle ge er en liten update om vad som hänt under dagen. Som jag skrev i förra inlägget stannade jag kvar en stund efter föreläsningen och pluggade med några andra. Det gick väl bra antar jag, alla var ganska trötta och omotiverade haha. På tal om föreläsningen! Det roligaste vi gjorde (enligt mig) var när vi skulle gissa vad det här var för något!
 
Den här delen av föreläsningen handlade om olika dialekter i det engelska språket. Övningen var att läsa alla ord med en australiensisk "accent" för att förstå vad det faktiskt står haha. Jag kunde alla utom den andra "meningen", ni kan ju testa själva :) (skriver rätt svar längst ner i inlägget).
 
När allt var klart i skolan tog jag en promenad till Willys för att handla. Jag tänkte köpa saker till tentan också men jag kunde inte bestämma mig för vad jag ville ha så jag fixar det imorgon istället. Linn ringde medans jag var där också, då var klockan runt 13.00 och vi sa hejdå strax efter 16.30 haha. Men medans vi pratade fick jag (och hon) faktiskt en hel del gjort! Jag skickade bland annat iväg en massa intyg till studentstaden för att dom håller på kolla upp alla som bor i studentboenden just nu. Dubbelkollade allt typ 100 gånger innan jag skickade iväg mailet, men jag lyckades fixa allt helt själv iallfall haha (det är en big-deal för mig). Jag har ätit middag och tänkte röja upp lite i rummet nu. Bära ner luftmadrassen och sängkläderna till förrådet osv. Hörs!
 
Rätt svar:
 
Emma chisit? = How much is it?
 
Sunz cairmin airt = The suns´s coming out
 
Warm-eye gonadoo? = What am I gonna do?
 
Scona beer gloria sty = It´s gonna be a glorious day
 
Gee sneely arpass snine = Gee, it´s nearly half past nine!
 
Calm bear klyter = Come back later

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0