academic writing..

God fredagsmorgon på er!

Igår hade jag min första lektion i "Academic Writing" tillsammans med min grupp (alla som går kursen har blivit indelade i grupper). Det var såklart lika nervöst som alltid att träffa nya människor men alla slappnade av relativt snabbt och det känns faktiskt som en väldigt skön blandning av folk (våran lärare är helt underbar dessutom haha). Lektionen började med att alla skulle presentera sig själva och prata lite om vad man tyckte om kursen hittils/vad man hoppades att man ska ha fått ut av den när den är slut. Jag tror att det var där alla slappnade av för det var många som kände samma sak - Academic Writing låter läskigt och svårt haha.
 
Vi gjorde några övningar i mindre grupper resten av lektionen, det är också dem grupperna vi ska skicka våra "first draft" till. Jajamen, skrivandet är redan igång. Första uppgiften är en argumenterande uppsats. Jag tror att jag vet vad jag vill skriva om, dock så är det först när jag verkligen börjar skriva som jag vet om det kan bli bra eller inte. Jag ska därför göra allt i makt för att undvika att sitta kvällen innan och hetsskriva ihop något haha.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0