sälen..

Då kör vi! 
 
Torsdag morgon så vaknade vi (jag sov över hos Oskar och Sandra) och packade det sista och fixade oss. Oskars kompis David kom strax efter tio och hämtade upp oss och efter ett snabbt stopp hos Ylva för att hämta maten så var vi på väg! Resan gick förvånadsvärt fort tyckte jag ändå, vi gjorde ett stopp på donken för att äta innan vi fortsatte sista biten. Vi kom fram runt tre-tiden och det första vi gjorde var attt fixa liftkort och hyra skidor, jäkla konstigt det kändes att prova pjäxor! Stugan som vi hyrde var supermysig, det fanns en bastu som vi satt i varje kväll och beroende på vem som hade uppgiften att slänga på mer vatten så varierade värmen haha. Efter middagen så gick vi alla på en promenad för att se oss omkring och det blev lite pulka åkning också på vägen hem. Resten av kvällen så chillade vi mest bara och umgicks. 
 
På fredagen så var vi alla uppe tidigt, jag kanske förresten ska klargöra vilka "alla" är först. Vi som åkte på den här lilla resan var jag,Sandra,Oskar (Sandras kille), David (Oskars kompis), Isabelle, Cecilia, Ylva och Björn som alla går samma utbildning som Sandra. Alltså, vi gick alla upp tidigt och åt frukost innan vi gav oss ut i backarna. Jag har aldrig åkt skidor förut vilket jag tror märktes..jag kan ju säga så här att min första dag bestod av många vurpor och panik. Jag ramlade i liften två gånger, körde in i ett nät som var längs med en kant och tappade räkningen på hur många gånger jag ramlade i backarna haha. Vi gjorde ett försök att åka ner för en svårare backe men det var nog för tidigt för mig för det tog evigheter och stackars David gjorde sitt bästa att försöka hjälpa mig (tack igen för att du försökte haha). När jag tillslut faktiskt kom fram så var jag pretty less och ville bara slänga skidorna åt helvete. Men med lite mat i magen så kändes det lite bättre iallafall, åkte några åk till innan alla kände sig klara för dagen. Under fredagskvällen så hann vi med bastubad,tacomiddag,förfest,spel,nattklubbsbesök,dans,bakismat och sen sängen! 
 
Lördag aka dag två av skidåking började med extrem träningsvärk! Alla gick runt och halvhaltade haha. Proffsåkarna drog tidigare men jag och Sandra blev kvar hemma ett tag. Vi tog en återställare innan vi gick tillbaka till backarna och den här gången så gick det mycket bättre. Jag hade fått till tekniken och jag vågade köra på mer vilket gjorde att det blev mycket roligare att åka! Lunchen blev buffé på after ski stället och det var svingott! Lördagen var sen ganska lik fredagen faktiskt, vi körde många förfest spel och tanken var att vi skulle sitta i eldgropen som jag och Sandra grävt tidigare på dagen men det gick inte att få igång elden vilket var synd. 
 
När vi vaknade igår så var det upp och börja städa och packa som gällde. När vi åkte iväg så hamnade vi i världens kö också! Jag blev avsläppt i Gävle och dom andra fortsatte mot Uppsala och några timmar senare så sitter jag här nu. Det är svårt att sammanfatta fyra dagar men det jag vill få fram är att det har varit sjukt kul så tack till er alla, you know who you are ;)  (får jag tag på bilder så kommer jag lägga upp dom sen också).

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0