HELGEN I ALVESTA

Egentligen så skulle jag bara vilja lägga mig i sängen, släcka ner och lägga nåt över ögonen för har en huvudvärk som vägrar släppa. Men jag tänker inte låta det gå flera veckor mellan inläggen nu så jag biter ihop!

I helgen var jag ju som sagt Alvesta och det var lika kul som alltid! Jag blir alltid lugn när jag åker dit (även om saker som hänt på jobbet stressade upp mig då och då) och jag kan verkligen se mig själv flytta ner någon gång i framtiden! Varför inte liksom.

Hursom så kan jag ju ta vid där jag avsluta det senaste inlägget.  Jag gick ner till kyrkan och mötte Elisabeth som kom med bussen från Växjö och sen gick vi först till Ica och sen systemet. Jag hittade två jul-cider som jag ju bara var tvungen att köpa och testa. Jag har inte hunnit smaka den med pepparkaka än så det får väl bli närmare jul..eller när jag slår in paket typ haha. Just det! Jag smakade nya tomteskum smaken - Lingon, väldigt gott!
(null)

Under kvällen åt vi tacos, jag och Elisabeth spelade klart Donkey Kong och vi bara hängde.

Under lördagen gjorde vi en himla massa! På förmiddagen åkte vi till Fjälkinge för att gå på ett STORT köpcentrum där det bland annat fanns en stor julavdelning. Jag hittade lite kul faktiskt, ni kommer få se allt när jag pyntar loss här hemma haha.
(null)

När vi kom hem slappade vi lite innan jag, Elisabeth och Andreas åkte in till Växjö för att se hockeymatchen mellan Växjö Lakers och Rögle! Vi hade alla på oss matchtröjor såklart och jag hade även på mig en suuuupermysig luddig jacka jag köpte i Fjälkinge samma dag. Växjö vann så jag var väldigt nöjd haha. Sen köpte vi Max till alla som vi tog hem till mamma och pappa som stannat hemma.
(null)

Vi kollade på The Hobbit sen tills jag var tvungen att gå och lägga mig haha. Jag hann tyvärr inte bada nåt den här gången men till jul blir det nog garanterat!

Söndagen ägnades till att åka hem i bilen. Jag slockande direkt jag kom hem eftersom jag var tvungen att ligga och blunda haha (huvudvärken började under resan). Idag har det varit en helt okej dag. Jag har fått huvudansvaret för våran nya inskolning vilket känns både nervöst och kul. Det gick bra idag iallafall så det var ju skönt. Jag gick till Gränby när jag slutat för att köpa
1. Inslagningspapper + snöre osv
2. Lampor till cykeln
3. Mat

Jag spontanköpte även den här muggen bara för att den är för perfekt för att inte köpa haha. Det är verkligen jag!
(null)

Ja det var min måndag det!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0