SANDRAS MÖHIPPA

Då var det dags för del 2 och det är som ni kan läsa på titeln av inlägget Sandras möhippehelg!
 
Det började med att jag och Elin skulle kidnappa henne..nä faktiskt så var orginaltanken att jag skulle "ordna" så att jag skulle sova över och äta frukost med Sandra så jag kunde fixa med packning osv. Men när jag skrev till henne och frågade om hon "kunde" så fick vi veta att hon och Oskar skulle sova ute i vattholma till på söndagen. Så efter lite kaos löste vi det så att jag och Elin skulle köra ut till Vattholma och köra en klassisk kidnappning haha.
 
När vi kom fram insåg vi att det var helt omöjligt att komma runt huset (till baksidan) utan att Sandra skulle se oss. Så vi försökte först klättra genom buskarna via grannens tomt..det gick inte..sen försökte vi komma runt från andra hållet..gick inte det heller..tillslut hitta vi ett litet hål i buskarna på ett tredje ställe och fick klättra över en kompost haha. Vi smög som ninjor över tomten och vi hade tur eftersom Sandra satt med ryggen mot oss. Vi knackade på rutan och när hon såg oss blev hon såklart väldigt förvånad och hennes första ord var: NÄÄÄÄÄ, JAG VILL INTE, JAG ÄR INTE REDO. Hon fick lite snabbt packa ihop och byta om och sedan drog iväg mot Uppsala igen! Våran första "aktivitet" var en variant av Rebusrallyt som Sandra har varit med på och som hon tyckte var svinkul så vi tyckte att det skulle vara perfekt att ha med på möhippan.
 
Kort och gott så hade vi planerat 4 olika destinationer (med ledtrådar till) och vid dem platserna fanns det dels fler möhippefolk och även uppdrag som hon skulle utföra!
 
Vid den första destinationen träffade vi Lina (hennes syster) och där skulle hon designa en t-shirt som var en del av hennes outfit kan man säga. Vi hade även skrivit upp vissa grejer som skulle finnas med på tröjan men annars så hade hon fria tyglar.
 
Nästa destination var systembolaget på Gränby centrum och där väntade Björn och Isabelle. Sandras uppdrag var att köpa ingredienser och blanda till en drink som heter Äpplepaj. Om hon inte visste vad den innehöll så fick hon fråga EN person (minuspoäng om hon frågade någon som jobbar på systembolaget haha). Personen hon fråga visste inte så hon fick gissa sig till rätt ingredienser.
 
Hon kom ut med: Fireball, äppeljuice och fruktsoda!
 
Isabelle var domare och skulle avgöra hur god drinken var och ja ni ser ju själva vad hon tyckte haha.
 
Hon fick bonuspoäng om hon bjöd en främling på drinken och vi hade sån tur att det var en svensexa på gång utanför gränby så det var bara att gå dit bjuda.
 
Destination numero tres var Ikea där Stina och Cecilia hade gömt sig och Sandra skulle hitta respektive inom 5 min för att få bonuspoäng haha. Nästa del av uppdraget var att hon skulle köpa tillägg till hennes outfit. Hon fick välja precis vad hon ville på hela Ikea och hon valde att göra en slags fladdermusdräkt haha.
 
Här har vi hela gänget (nästan) på Ikea!
 
Den allra sista destinationen var stadsparken där vi träffade de sista deltagarna också, Erika och Miaa (hennes andra syster). Där åt vi lunch i form av picknick och hade lite smålekar.
 
Sedan var det dags att åka ut till stugan som vi hade hyrt! Den låg vid en camping utanför Enköping. Under kvällen sedan så badade vi, vi grillade, hade femkamp, lekte lekar och hade det bara allmänt gött!!
 
Det känns så sjukt jag precis varit med på min bästa väns möhippa?? Vi gick typ nyss på gymnasiet och var pyttesmå haha. Jag hoppas iallafall att du hade sjukt kul Sandra (jag vet att du kommer läsa detta) och för att ge dig lite ångest, snart är det bröllop! (mohaha).

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0