POOLPARTY

Det blev english breakfast igår istället! Fast det blev snarare english lunch eftersom vi åt vid halv 12 tiden haha.
 
Större delen av gårdagen bestod av att sola och hänga på terassen! På eftermiddagen gick vi en sväng till Spånen, en badplats som ligger i närheten.
 
När vi kom hem igen satte poolpartyt igång på riktigt! Vi badade, drack lite gött samtidigt som högtalaren spelade ut tropiska toner haha. 
 
Dagen innan när vi var på systemet hittade jag en "ready to drink" pina colada! Så jag hällde glatt upp ett glas och tog en stor klunk och..och grimaserade illa. Den var VÄLDIGT stark. Elisabeth kollade på flaskan och det var visst 14,9 %..inte undra på att jag tyckte den var lite stark haha. Jag fick blanda ut en hel del med mjölk och SEN kunde jag dricka den normalt.
 
Senare mot kvällen grillade vi! Så himla gott! Vid det här laget så var solen inte lika stark heller så man kunde faktiskt sitta ute utan att svettas ihjäl haha.
 
Medans vi åt började vi prata om barnböcker, böcker vi läste när vi var små mer specifikt. Jag försökte komma på vad en bok hette men jag hade bara en bild i huvet. Domherrar, röda äpplen, snö och en tomte. Inte mycket att gå på men Elisabeth kom tillslut fram till vilken det var! Jag älskade den boken när jag var liten, det var speciellt bilderna jag tyckte om så tror det var därför jag bara mindes bilder.
 
 
Idag ska vi åka Ikea hade vi tänkt! Så det blir långutflykt till Älmhult. Andreas och hans pappa håller just nu på med att måla om huset och eftersom Andreas är den enda med körkort har vi inte kunnat åka iväg så mycket. Men vi har gjort andra saker istället då bara. Men idag som sagt ska vi åka iväg!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0