WELCOME TO MY CRIB

Nu kommer äntligen den utlovade bildbomben på "lägenheten". Lite info innan: Vet inte om jag nämt det tidigare men jag bor alltså numera i en källarlägenhet i Bärby Hage vilket är en helt ny del av Uppsala för min del! Den ligger i källaren på en villa men det är verkligen som en helt vanlig lägenhet med en granne ovanför (som i det här fallet råkar vara hon jag hyr lägenheten av haha). Har bott här snart en månad redan och jag stormtrivs! Inte bara i lägenheten utan jag trivs väldigt bra i det här området också. Ska börja utforska omgivningarna lite mer, känns som ett bra "gå på promenad" ställe haha.
 
Hursom, jag vill såklart visa er hur jag bor osv...men den främsta anledningen till att jag har börjat blogga igen och gör det här inlägget är för att någon i min närhet..du vet vem du är (Sandra) har tjatat på mig att hon vill ha något att läsa haha. Så jag hoppas att du är nöjd nu ;)
 
Vi börjar i badrummet! Det man inte ser är att till vänster om bildkanten står tvättmaskinen/torktumlaren (såååå skönt att slippa gå iväg till en tvättstuga och boka tid och grejer) + duschen (tyvärr inget badkar..).
 
Vi går vidare mot själva "huvudrummet" vilket är sovrum/vardagsrum/garderob/hallhörna. Tog först en panoramabild så man får en bättre överblick av rummet.
 
På dörren har jag hängt väskor, solglasögon och min hatt!
 
Sedan så har vi min lilla spegelhörna/krafshörna
 
Efter det vänder vi oss mot tvn/tv-spel väggen
 
Uppe i fönstret har jag min ljusbox brevid kaktusen jag bla fick av mina kollegor!
 
Sist men inte minst har vi sängen! En DUBBEL-säng till och med. Tekniskt sett så är det en bäddsoffa jag har konstant utfälld men det är smådetaljer haha. Letar för tillfället efter fina påslakan så jag kan matcha täckena+kuddarna men det här får duga för stunden.
 
Min favvo nalledocka hänger såklart fortfarande med..fattar inte varför alla är så rädda för den? Svinsöt ju haha.
 
Nu kommer vi till det bästa nästan, KÖKET. Samma här, panorama först!
 
Det första man möts av är min lilla vedspis!
 
Nummer två som man lägger märke till direkt är den sjukt fina tegelväggen!
 
Vid disken har jag också en självhäftande diskmedelspump. Jag lovar, titta själva..
(Sandra var lite för ivrig med att dra bort etiketten haha).
 
Här är min bänk med en massa grejer på.
..och andra sidan..
 
Min köksstol med receptböcker och en bordsduk på
 
 
Mina fönster, har börjat påskpynta lite sådär också. Så fort jag får chansen att pynta efter " tema" så går jag all in haha.
 
Köksbordet
 
Och där var det slut! Ni kommer säkert att få se mer ju mer grejer jag lägger till eller gör om osv. Ett litet miniquiz på en fråga bara får avsluta inlägget haha.
 
Hur många blommor (som är i vaser) har jag sammanlagt i båda rummen?
 
Det är nog fler än man tror ens får plats i mitt lilla kryp-in, men jag älskar att ha fina blommor framme!
 
Rätt svar: Ni får räkna själva haha

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0