Senaste veckan

Goder afton gott folk!

Anledningen till att jag inte har skrivit nåt den här veckan är mycket enkel, det är faktiskt så att jag tro det eller ej har både jobbat OCH haft ett socialt liv VARJE dag. Har åkt direkt från jobbet för att umgås med mina friends!

I måndags så träffade jag Felicia och hjälpte henne att köpa "hemlisar" till Dennis som fyller år i helgen. Vi stannade till utanför Öb och åt varsin glass!

När vi var klara så åkte vi hem till dom och eftersom att Felicia kommer vara i Sala nu ett tag framöver så bestämde vi oss för att fira Dennis tillsammans samma dag. Vi fixade tårta och åt pizza på Arom (vad mer kan man begära haha). Jag accepterade den kvällen att jag faktiskt tycker banan&curry pizza är gott. Det låter inte gott och det borde inte vara gott men det ÄR gott (så länge det är ananas på).

I tisdags så träffade jag Sandra för att kolla film! Vi köpte myyyycket godis och efter att ha jämfört varandras påsar och tyckt att vi hade typ lika mycket så visade det sig att vi fick båda betala exakt lika mycket! Vi var needles to say mycket nöjda haha.

Filmen vi såg var Insidan ut,  ingen av oss hade sett den innan och vi såg den till och med i 3D! Den var faktiskt riktigt bra och jag förstår varför alla pratat bra om den.

Igår så träffade jag Sandra igen och vi käkade middag tillsammans innan vi körde igång vårat High School Musical marathon haha. Under tiden hjälpte jag Sandra med hennes packning i form av att hjälpa henne välja kläder och tvinga henne välja bort ett par skor haha.

Vi gjorde även frisyrer på varandra utifrån min 100 good hairdays - bok (eller vad den nu heter). Jag fick två superfina inbakade flätor och jag gjorde en häftig fläta på Sandra!

Och ja nu är vi här, torsdag, och jag har åkt hem till mor och far för att fira midsommar! Min käre bror ska också komma hem vilket ska bli kul!

Som jag nämnde förr har jag ju jobbat i veckan också och höjdpunkten var definitivt när jag fick den här muggen av ett av barnen som hade sin sista dag på förskolan.

Alla på avdelningen hade ju såklart fått en mugg men jag hade inte räknat med att jag också skulle få en. Jag är ju "bara" en vikarie. Men jag blev verkligen rörd när jag nån dag senare fick höra att det var barnet som verkligen pushat för att jag också skulle få en. Namnet är ju lite felstavat men det bryr jag mig inte om! Det är alltid olika stavningar på tavlan beroende på vem som skriver upp mig haha.

Nu ska jag ta ett BAD. Man måste ju passa på ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0