Perfekta kakor

Goder afton!

Jag har just kommit ut från duschen och ska strax sova men tänkte skriva lite här först. Jag är för övrigt egentligen en "morgonduschare", men ibland så är det skönt att vara "färdig" när man vaknar tidigt på morgonen och ska iväg och jobba!
 
Hursom så jobbade jag även idag och första halvan av dagen var riktigt chill haha. Alla de stora barnen som ska börja skolan till hösten var iväg på en slags "avslutningsfest" där de skulle grilla och ha femkamp osv. Det var bara TRE barn kvar på min avdelning så vi bestämde oss (det var en till pedagog såklart) för att gå till 4h gården! Alltid lika uppskattat av både barnen och mig. Jag tog bland annat en väldigt konstnärlig bild av en tupp när vi var där haha.
 
Efter jobbet så hämtade Sandra och Oskar upp mig och vi åkte iväg till City Gross för att storhandla! Väl hemma hos dem igen satte vi igång och bakade inför Sandra´s examen!
 
Nu blir det lite skryt igen, men kakorna blev PERFEKTA (det tyckte Sandra också haha). Vi gjorde även ett högst vetenskapligt test. En av kaksorterna var syltkakor och vi valde jordgubbsylt att ha i. Det fanns tre olika sorter och jag undrade hur stor skillnad det faktiskt kunde vara. Bara ett sätt att få reda på!
 
Den längst till vänster är "vanlig" sylt, den i mitten är lågkalori och den längst till höger är en hemmagjord jordgubbsylt (låt inte etiketten lura er haha). Intressant nog så smakade alla väldigt lika. Jag tog fel på alla (såklart haha) men den egengjorda var ändå godast tror jag.
 
Jag var med Sandra igår också faktiskt och vi käkade korv till middag som jag fick kämpa för att ha för mig själv eftersom att hundarna var där (och de var väldigt sugna på korv).
 
Vi slappade framför tvn ett tag efter middagen innan vi bestämde oss för att gå ut på balkongen och dricka lite vin och spela olika spel! Väldigt mysigt var det. Vi kunde tyvärr inte tända några ljus dock för de blåstes bara ut av vinden haha. När det blev lite kyligare så hämtade Sandra sockar och tofflor som vi kunde ha på oss för att kunna fortsätta sitta ute. Är det sommar så är det haha.
 
Tillslut så var jag ändå tvungen att åka hem eftersom att sista bussen gick 00.27 eller nåt sånt. Hjälpte inte så mycket dock eftersom att den kom 3 minuter för tidigt så jag missade den såklart och fick gå hem ändå!
 
Imorgon så är det jobb igen (därav kvällsduschen) så ska stänga ner internet för den här gången. God natt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0