Mors dag

Halloj!
 
Jag ligger hemma med öroninflammation och febersvettningar så jag tänkte att jag skulle passa på att skriva en massa inlägg som jag har skjutit upp hela veckan. Enjoy!
 
VARNING, SKRYT FÖREKOMMER I DETTA INLÄGG
 
Om det är något som jag faktiskt tycker att jag är bra på så är det bakning och förra söndagen när det var mors dag överträffade jag mig själv!
 
Först på morgonen så gjorde jag frukost på sängen till mamma och bakade scones!
 
Senare på dagen så gjorde jag mitt mästerverk! Marängtårta med lemoncurd (som jag gjorde själv!), grädde och jordgubbar! Egentligen så är väl lemoncurden det jag är mest stolt över haha. Jag trodde att det skulle vara mycket krångligare faktiskt.
 
Är den inte fin?? Jag misslyckades lite med marängen först men jag har insett att jag och maräng inte går ihop så det är bara att acceptera. Jag baserar detta på att jag ALLTID misslyckas på första försöket haha.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0