Utflykt till Jälla

Jag har haft typ bästa dagen på jobbet idag. Eftersom att det är lite mindre barn under sommaren på förskolan så är det lättare att gå iväg på utflykter lite mer spontant. Nu hade vi visserligen bestämt det sedan innan men ni förstår nog vad jag menar.

Vi har iallafall varit på Jälla idag! Jag har aldrig varit där innan utan min enda koppling dit har varit två dryga killar som bodde på Töväder ett tag (och som gick på Jälla) och att jag åker förbi där till/från jobbet varje dag. Det är ett slags "lantbruksgymnasium" om jag har förstått det rätt men som är öppet för tex. förskolor att komma dit och titta på djur och grilla osv. Vi hade packat med oss korv, saft, sallad och jordgubbar! Vi hittade en superfin grillplats nära vattnet (inget barn trillade i) där vi åt och barnen kunde leka.

Det fanns även en hinderbana i närheten som var riktigt poppis bland barnen!

På vägen hem gick vi förbi kohagen och det var några som vågade sig fram och mata kossorna.

Det var jag som körde storvagnen (en sån där med 6 sittplatser) med alla småbarn i hem och nästan alla somnade haha. Trots att det skakade ganska mycket när vi gick på grusvägarna sov dom på! En kille som inte satt i vagnen höll på somna medans han gick men han ville verkligen inte sitta i vagnen så vi fick kompromissa och fick honom iallafall att ställa sig på den lilla "ställningen" som stack ut precis framför mig. Han somnade stående tillslut men eftersom att han stod innanför "handtaget" (vad heter det på en vagn haha) och jag gick bakom kunde han stå där utan att ramla.

Alla var helt slut när vi kom tillbaka så det blev gå på toa, dricka massor med vatten och sedan så kollade vi på film fram tills mellis och jag tror de fortsatte med det efter jag gått hem också haha.

En riktigt rolig dag har det varit!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0