Tio dagar i Alvesta

Okej..då börjar vi. Innan jag börjar berätta om veckan kan jag redan nu säga att jag inte kommer ihåg vad som hända vilka dagar i alla fall haha. Allt har liksom mojjsats ihop!.
 
Alltså, i torsdags så hämtade mamma och pappa upp mig här i Uppsala och vi gjorde den långa (men roliga) resan neråt i landet. Vi stannade som vanligt till i Brahehus för kiss/snack paus. När vi kom fram så bjöd Elisabeth på ännu en spännade temamiddag och den här gången var det ryskt tema! Jag åt Borsjtj för första gången i mitt liv vilket var intressant haha. Senare på kvällen så kollade vi på premiären av Sommar med Ernst, och senare Agatha Raisin (en slags komedi-mordserie haha). Nu när jag ändå nämt Sommar med Ernst så måste jag säga att jag hellre ser att de går tillbaka till old school Sommartorpet. När de verkligen rustar upp ett gammalt torp. Nu blir det mest fokus inredning känns det som. Jag gillar fortfarande programmet så kommer ju inte sluta titta men ville ändå få det sagt.
 
Det är nu det blir lite tvetydligt om vad som hände vilken dag så från och med nu skriver jag mest allmänt om vad jag gjort/vad som hänt haha.
 
Först och främst, mamma och pappa sover oftast nere i gillestugan men eftersom att de åkt vidare till Italien tänkte jag passa på att sova där nere. Det blev bara två nätter dock, dels för att jag faktiskt saknade mitt rum, och dels för katterna härjade runt för mycket haha. Gabi må se söt och oskyldig ut på den här bilden, men hon är en riktig pina under nätterna. Hon kan bokstavligt talat ställa sig på mitt huvud enabart för att hon vill ha mer mat!
 
Jag sov därför resten av veckan uppe i mitt egna rum! Oliver hängde såklart på men han är lugnare så det gjorde inget.
 
En dag så åkte vi in till Växjö och det var då jag köpte min melonsovmask! Samtidigt så köpte jag de här lösnaglarna! Elisabeth köpte ett par likadana fast i rosa. Det var mest för skojs skull men jag måste ändå erkänna att jag tyckte det var ganska fränt haha. Kan absolut tänka mig att köpa fler eftersom att de var så billiga, gotta love TGR.
 
 
Samma dag tog vi en tur till Linnéuniversitetet också! Elisabeth jobbar ju där och jag har funderat på att börja läsa där så var kul att se hur det ser ut. Vi gick runt på Campus och tittade på studentbostäderna. Riktigt fint var det! Fanns ett coolt slott i närheten också. Det kändes som nåt från Harry Potter haha.
 
Förra söndagen så hade vi en riktig loppissöndag! Vi åkte runt till flera olika och jag köpte saker både till mig och även till Sandra haha. Jag föredrar verkligen att åka på loppisar i Alvesta (och runtomkring). Där finns det riktiga loppisar där man kan göra riktiga fynd!
 
Nu kommer vi nästan till min favoritdel av veckan! Eftersom att det har varit så varmt har poolen varit en gudagåva! Vi hade två coola flamigos som dryckhållare också haha. Det kändes nästan som att vi var utomlands ibland, vi hade musik i högtalarna och drack gott och bara hade det bra!
 
Elisabeth som relaxar i hängmattan.
 
Vi grillade flera gånger under veckan, hur gott som helst! En av gångerna gjorde vi hamburgare och vi hade även köpt mozzarellasticks till!! Jag provade en ny cider också (den på bilden), Rasberry Blossom hette den, SVINGOD.
 
En annan dag åkte vi på utflykt till..nåt gammalt slott som jag inte minns vad det hette haha. Men det var nån gammal adel som var rik och cool som bodde där typ.
 
Sedan så är det faktiskt slut på bilder! Men förutom det jag redan har berättat om så har vi också haft spelkväll, kollat filmer, varit på andra utflykter, solat en hel del och bara gjort saker som är typiska för en svensk sommar haha. Jag måste erkänna att jag och Elisabeth halkade in på julprat dock..
Men vad annat kan ni förvänta ni er när två julälskare träffas haha.
 
Jag har sammanfattningsvis haft en RIKTIGT bra vecka hos Elisabeth och Andreas. Det var kul att få vara där en hel vecka istället för bara några dagar som det brukar bli annars.
 
Nu måste jag verkligen sova eftersom att imorgon så börjar jag jobba igen!
 
God Natt

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0