Sista veckan i februari

Så var ännu en vecka över, och efter imorgon så är även ännu en månad över! Februari har verkligen varit som en känslomässig berg o dal bana för mig haha. Men nog om det, jag tänkte berätta lite snabbt vad jag har haft för mig i veckan. 

Jag kan börja med att berätta att jag har varit på förskolan varje dag vilket har varit jättekul! Jag har fått varit på lite olika avdelningar också men främst så har jag varit på Röd med de lite äldre barnen. Vi har pysslat, varit på utflykt, åkt pulka, lekt och ja sånt man gör på en förskola haha.
 
Här är en bild från våran pulkautflykt!
 
I onsdags så började jag känna av en förskylning i kroppen och mycket riktigt så mot slutet av dagen var jag helt slut och halsen gjorde riktigt ont. Jag köpte nudlar och glass på vägen hem haha. "Nudelsoppa" var skönt och lent för halsen och sedan glass som också hjälpte (intalar jag mig själv iallafall haha). Jag var så trött att jag somnade nästan direkt efter att jag ätit, jag tog en alvedon och sög på en strepsils innan haha (jag tog allt jag kunde komma på). Jag vaknade under natten alldeles svettig och på morgonen kände jag mig faktiskt lite bättre. Halsen var fortfarande lite krasslig men jag var inte lika hängig. Nu är jag i stort sett frisk förutom att näsan rinner lite och rösten är ganska hes.
 
Hursom så träffade jag Sandra, Felicia och Dennis fredags och vi spelade spel och fikade! Igår åkte jag hem till Sandra för att kolla Mello med henne, Oskar och Elin! Innan så var vi på Pizzabakeren och köpte pizza! Trots att personalen är lite lost så gör dom ändå de godaste pizzorna haha.
 
Och ja imorse så vaknade jag runt 7 av ren vana och kunde inte somna om. Jag gick ner till tvättstugan när den öppnade och passade på att tvätta! När jag kom upp (jag stannade kvar där tills allt var klart för att slippa springa fram och tillbaka) så hade Marcus dukat upp frukost till alla som ett "hejdå" för att han ska iväg och resa ett par månader. Jag tog en snabb bild och insåg inte att den blev suddig men jag slänger in den ändå! Det var en jättegod frulle och han hade till och med bakat eget bröd! 
 
Den här veckan har jag inget jobb inbokat så vi får se helt enkelt om de behöver mig på förskolan haha. Jag ska försöka ta itu med lite andra saker också men det ska jag inte tråka ut er med.
 
Hejdå!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0