Julbord, Hockey och adventmys

God morgon! Och glad andra advent!
 
Denna morgon skriver jag från mamma och pappas soffa. Igår så åkte jag nämligen hit, men en sak i taget! I fredags så var det julbord med jobbet, mycket trevligt och god mat. Bland efterrätterna fanns det också godheter, åt bland annat en riktigt god saffranspannacotta!
 
Nu när det var julbord och allt måste man ju klä upp sig lite, så fick äntligen använda min fina rutiga kjol igen. Sist jag hade den var på Halloween när jag var utkädd till Darla (den lilla onda fiskmördaren från hitta Nemo haha).
 
Passade även på att piffa till håret!
 
Dagen efter så låg jag hemma i sängen och kände mig allmänt lat. Snapade lite med Linn och insåg helt plötsligt att vi ju låååångt tidigare bestämt att vi skulle gå och se Växjö Lakers vs. Brynäs i Gävle. Eller det var ju inte jag som insåg det per se. Jag skrev med Sandra samtidigt och det var hon som fråga om "den där matchen" inte var idag (igår) haha. Vi höll vårt ord iallafall och jag satte mig på ett tåg mot Gävle. Linn hämtade upp mig på stationen och vi satte av mot systemet! Vi tänkte ta nån cider innan vi drog till Hockeyn nämligen.
 
Jag provade en ny cider också, den lät väldigt skum..men..den var faktiskt ganska god ändå haha. Den smakade liksom inte så mycket banan utan mer..ja det är svårt att förklara men god var den!
 
Innan matchen började tog vi en varsin öl och cider eftersom vi köpt biljetter till skybaren (ohhh). Linn introducerade mig för en ny öl också! Den heter ju som ni ser "A SHIP full of IPA", men jag hörde "A SHIT full of IPA" och hon i baren hörde "CHIPS och en IPA" så det blev många missförstånd haha.
 
Sedan så var det dags för match! Vi satte oss först på ett par andra platser för vi trodde att dem var bättre (det var ändå ganska tomt). Det var ju bra men man såg inte allt som hände liksom precis nedanför oss.
 
Så efter första perioden kollade vi om våra faktiska platser var bättre och det var dem haha. Nu såg man ALLT. På bilden är det förresten barn som spelar i pausen haha, inte de vuxna.
 
Eftersom att jag inte har någon Lakers tröja än så målade jag naglarna i deras färger istället haha. Måste ju visa vilken sida jag hör till.
 
Ja och matchen slutade ju inte riktigt som jag kanske hade velat..2-0 till Brynäs..
Men jag är inte bitter för det! Efter matchen satt vi kvar en stund och tog ännu en öl innan vi gick till macken och köpte korv!
 
Sedan så hämtade snälla mamma oss och först så skjutsade vi hem Linn innan vi åkte hem till pappa och katterna. Tänkte att jag skulle passa på att vara lite här hemma också nämligen. Så ja, nu ligger jag här i soffan med varm choklad och kollar ikapp julkalendern som jag för övrigt tycker hittils är väldigt bra!
 
Idag när det är advent ska jag försöka få till nåt slags adventsmys innan jag åker hem också. Halsen är typ paj och låter som en gammal raspig grammofon men inget stoppar min julglädje haha.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0